ehtaner84 Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 vi har anskaffet oss katt. den er 1 år gammel, og er vandt med å være ute. er ute for det meste av tiden. er får et par uker siden var jeg utenbys et par timer. telefonen min ringer og det er naboen som forteller meg at katta mi fryser. det er pluss 5 grader ute, og vi har "inneveranda" hvor det er vann og mat, kurv med teppe og 10 grader. når vi kommer hjem har naboen hvert på hverandaen våres, lagt sitt teppe i kurven til pus, og fylt telysholderene mine med vann. pus hadde vann i skåla si vel og merke. i dag har vi vært på besøk hos mamma. da jeg kom hjem ringte det på døra. var naboens datter på 27 år som lurte på om hun kunne levere pus nå når jeg var hjemme. hun mente hun hadde ringt og banket på i hele dag. min man var hjemme fram til 16.00 og jeg var borte fra 13.00-17.00. hun sa til meg at pus måtte være inne fordi det er alt for kaldt ute. vil legge til at pusen min, når jeg ikke er hjemme, er på verandaen i kurven sin, hvor det faktisk ikke er kaldt. den har bestandig vann og mat, og tilgang til varme. jeg sa til nabo'n at hvis dere gir katta mi mat, så selvfølgelig kommer den til å hoppe opp på verandaen deres. da sa hun at det var første gang de hadde gitt den mat i dag. hva gjør jeg nå?? pus kommer til å dra til dem fordi de ga henne mat. jeg kan jo ikke løpe rundt hele nabolage for å finne pus og slippe henne inn fordi jeg skal et lite ærend. mener de at jeg skal rope på pus når jeg kommer hjem, for nå syns naboen det er for kaldt for deg å være ute. blir oppgitt jeg ass.
*Lissi* Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Hørtes merkelig ut:-) Katter tåler jo at det er litt kaldt... Hadde vel gitt beskjed på en grei måte at katten tåler å være ute. Eventuelt skaffet meg en slik kattedør, slik at katten kan gå ut og inn som den vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå