Gå til innhold

uff...blod etter dobesøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at det kan komme blod etter å ha vært på do ??? Har aldri blødd en dråpe i mine to forrige svangerskap, og nå skjer det igjen. Kom friskt blod. Ikke mye men nok til at jeg er bekymra. Hadde noe brunlig utflod et par ganger forrige uker. Masse menssmurringer. Er i uke 5. I dag kom kvalmen og trettheten også, så føler meg skikkelig gravid. Tror jeg skal ringe legen på mandag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo,

Ikke at jeg har sånn kjempe peil (er gravid med min første nå), men så er jeg såpass paranoid at jeg har lest en hel del om dette.

Blod trenger ikke å bety at det er noe galt, mange gravide blør gjennom hele graviditeten uten at noe er noe feil med fosteret.

Men blod kan også være indikasjon på en begynnende SA så jeg hadde sjekket dette med en lege/ lege vakt ASAP.

Brunlig utflod er også visstnok ganske vanlig, det samme er mensmurringer som jeg har slitt endel med selv (er nå i uke 10+1).

Hvis dette er en SA er det lite noen kan gjøre med det desverre.

Men som sagt så trenger det ikke å være noe galt, dra til legen og få en snarlig ultralyd!

Masse lykke til og klemmer.

Ps: Det er helt vanlig å oppleve nye ting ved graviditeten selv om du har fått barn tidligere.

Skrevet

Hei og takk for svar! Satser på at det ikke er noe farlig, men er på vakt uansett. Tror ikke det er noe hjelp i å ringe legevakten, har hørt fra flere andre her inne at de ber en vente å se de an, håper virkelig det ikke er en SA. Har jo økende graviditetssymptomer så prøver å tenke positivt. Menssmerter hadde jeg i de andre svangerskapene også , så det er ikke noe nytt. Men kjenner tydelige kynnere allerede. Ble sykmeldt i uke 16 sist. Utrolig hvor fort man glemmer egentlig. Og så blir man mer bekymra...Tenker at hvorfor skal jeg være så heldig å få 3 friske barn. Uff....nei hjelper ikke å være pessimist heller. Krysser alt for at det skal gå bra,,,,

Skrevet

Som sagt er jeg gankse bekymret selv og har enda ikke vært på ultralyd, men har kommet frem til følgende:

å bringe frem barn er noe av det naturligste for oss kvinner, faktisk så er kroppen vår skapt for å bringe frem barn og da må vi bare stole på dette.

Som min svigerfar fortalte meg, å være gravid er det naturligste som skjer med en kvinne og da må vi bare stole på at naturen ordner opp også.

Jeg tror i 99% av alle tilfeller av SA er det noe galt med fosteret, hvilket betyr at hadde man bringet det frem hadde det ikke vært frisk og hvem vil vel det.

Dessuten har du allerede 2 friske barn, noe som indikerer at det absolutt ikke er noe galt med din kropp ihenhold til å bringe frem barn.

Tenk på de stakkars vordende mødrene som aborterer gang etter gang etter gang.

Prøv å tenk positiv, det gjør jeg:)

Skrevet

Ja er helt enig med det....jeg er fantastisk heldig som har to friske barn fra før...og jeg føler virkelig med de som mister flere ganger. Det må virkelig være grusomt. Man kan ikke gjøre annet enn å håpe på at det går bra, og stole på kroppen. Lykke til du også. :))

Skrevet

Hei!

Jeg hadde det slik i forrige svangerskap. Var på do, også kom det litt friskt blod. Jeg var til ul siden jeg var helt hysterisk, men det var ikke noe feil. Skyldtes at jeg hadde presset for mye også hadde det sprengt et blodkar eller noe. Dette var helt vanlig sa legen jeg var hos, pga at man har lettere for å blød som gravid også.

Håper det går bra med deg, men er du i tvil så er det bedre å ta en ekstra tur til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...