Gå til innhold

Er det sant? Ang adhd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det arvelig? Selv har jeg add og barnefar har adhd. Er det veldig stor sjanse for at våre barn kommer til å ha det? Er så heldig at jeg kan kontrollere det med kosthold, men er vel ikke alle det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være det mener man. Men det trenger ikke å være det.

Man mener å ha sett en større andel med Ad/Hd der en eller flere familjemedlemmer har fått diagnosen.

Skrevet

Ja, det er til en viss grad arvelig, men jeg vet ikke prosenten for det. Er sikkert sjanse for at dere får barn med ADHD, siden dere begge har det.

Skrevet

Ja, det er arvelig. Samboeren min har add, og har fått beskjed om at alle fremtidige barn vil ha ca. 40% sjanse for å få add/adhd. Vi er veldig forsiktige med sukker, da dette kan øke sjansene betraktelig.

Skrevet

De er vel ikke helt sikre på hvor arvelig det er, men det ligger definitivt til visse familier, og ofte har barn med add/adhd foreldre eller andre familiemedlemmer som også har det.

Min mann har to brødre som begge har adhd, begge disse mennene har fått barn med adhd, men også barn uten denne diagnosen. Mannen min har det ikke, men har forstått at muligheten for at vi skal få barn med denne diagnosen er større for oss enn for andre siden det er såpass mange som har det i hans familie.

Skrevet

Sjansen er stor for å få et barn med adhd om du har det,ja.

Skrevet

Ja, det er arvelig.

Bestefar, altså pappa'n til mamma hadde ADHD (ikke påvist men mye tyder på det nå), mamma har ADHD, jeg har ADHD og lillebroren min har ADHD.

Skrevet

dærksen jessica, det må ha vært liv i leieren hos dere når alle bodde under samme tak! kan da ikke vært et kjett øyeblikk hos dere;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...