Gå til innhold

Hvor mye penger gir dere i konf. gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt tidlig ute jeg da, men har ikke vært i konfirmasjon siden jeg sto konfirmant selv...:)

Vi skal i to konfirmasjoner dette året og jeg lurer litt på hvor mye penger vi skal gi? Skal til ei niese og ei som er i fjern slekt med mannen (vet at hvertfall hun ene ønsker seg penger)...

Hvor mye gir dere sånn ca?!:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg skal til kusina mi i juni, tenkte hun kunne få 500 kr. Broren min fikk 2000.

Skrevet

Vi har gitt 500,- Har ikke råd til mer dessverre.

Skrevet

Vi bli invitert i selskap til begge to, hvis det har noen betydning....:)

500kr høres ut som en ok sum, men bør jeg gi mer til min niese enn til min datters firmenning (som vi aldri har noe kontakt med)?!

Vil gjerne gjøre det rette her...;)

Skrevet

Vi gir 500,- fast til konfirmanter.

Men hvis du har veldig lite kontakt med henne kan du jo kjøpe et smykke til 300,- Blir nok satt pris på det også skal du se :o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

firmenningen til din datter? som da er barnet til din tremenning? Hmm.. vi blir ikke invitert i selskap til "den slekta". hehe. Ville nok kjøpt et smykke ja, som melkekua foreslår. Hadde aldri i verden gitt henne 500 kr da...

Som sagt, tenker å gi kusina mi 500, og de har vi mye kontakt med!

Skrevet

Vi har vært i konfirmasjon to år på rad til min manns steniese og stenevø (altså stebarna til hans bror), har gitt 500 kr pluss en gjenstand til ca 2-300 kr.

I år skal vi i konfirmasjon til min niese, og gir det samme.

Skrevet

Jeg gir 500kr til nevøer/nieser. En fjern slektning ville jeg gitt 200kr tror jeg.

Skrevet

Hehe, hennes mor og min svigermor er oppvokst som søsken (min mann og hennes mor er tremenninger), er derfor vi blir invitert. Og det er jo hyggelig å hilse på dem...:)

Hadde gått an å kjøpe et smykke, får holde øynene åpne nå som det er salg tenker jeg. Kjekt å bli ferdig med det!:)

Skrevet

vi gir 1000 til dåp og konf . I allefall til nær familie og venner vi har mye kontakt med... Men er helt sikkert ok med 500 også?!

vill på stå at man kanskje burde gi litt mere vist man skal i selskap enn vist ikke da...

Men det er min mening ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det forklarer jo saken :o)

Ja, se etter et smykke du :o) Det blej eg glad for hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...