Gå til innhold

Er det noen her som ammer mens dere er gravide???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 6+1 og ammer fortsatt morgen og kveld, gutten min er snart 14mnd. Jeg trudde egentlig ikke han ville ha bryst lenger når man ble gravid, men pjokken koser seg fortsatt.

Er d noen andre her inne som oxo ammer/ har ammet når de er/var gravide????????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er ca 5 uker på vei og ammer fortsatt litt. Kuttet morgenpuppen for et par uker siden, så nå er det bare god-natt-puppen igjen. Sønnen min er 16 mnd.

Trodde det skulle gjøre vondt å amme når man er gravid, for puppene ble så ømme sist. Men det er ikke sånn denne gangen. Tror nok uansett jeg skal slutte i god tid før nestemann kommer. Dessuten tror jeg ikke det er så mye melk han får i seg nå for tiden. Det flyter ikke akkurat over av melk lenger.. Men så er det jo det at han koser seg så innmari med ammingen.

Skrevet

Godt å høre at det er flere :)

Gutten min skal beg hos dagmamma på mandag så jeg håper jeg har melk noen mnd til, tenkte å høre m jordmor og lege om hva de anbefaler. Vil jo ha melk til nestemann oxo ;)

Skrevet

kan hende smaken på melken endrer seg når du kommer litt lenger ut i svangerskapet.

jenta mi var også 14 mnd da jeg fant ut at jeg var gravid, tror jeg var over 12 uker da jeg sluttet helt å amme. jeg sluttet da hun om kvelden begynte å si bææææ (æsj, eller bæsj...) og stikke fingrene i munnen.... dessuten tror jeg hun var klar for å slutte, for det gikk veldig lett å avslutte ammingen -kanskje fordi vi tok det veldig gradvis?? ammet morgen og kveld da jeg ble gravid, sluttet med kvelden da hun begynte å mislike smaken, og sluttet med morgenen ca en uke etter. for min del kunne jeg ammet henne til hun ble nærmere 2 år, ammingen var veldig viktig for meg og veldig kos, men det ble likevel en slags lettelse å slutte

Skrevet

jeg ammer enda litt. men det er veldig lite. frøken er veldig interessert i puppene, så hvis hun ikke vil amme så skal hun kose med dem. dette synes jeg er blitt ekstremt ubehagelig. jeg klarer ikke at hun skal være nær dem lengre og får nesten panikk av og til når hun begynner å "pelle". kjempe trist at det har blitt sånn, så hun får av og til selv om jeg synes det er ubehagelig. hun er 16 mnder så er jo ikke verdens undergang hvis jeg slutter nå da:)

Skrevet

Lillegutt er 10mnd, jeg ammer hver morgen, noen ganger kveld om han "trenger det". Men fullammet til han var 8,5mnd, han tok ikke noe annet enn melk før den tid så vil ikke kutte ut amming helt sånn veldig fort..men da jeg ble gravid merket jeg veldig godt at han ble mindre int. og melkeprod dabbet av..så d er ikke mye å skryte av lenger nei:)

Fortsetter så lenge han vil ha, men regner med å slutte helt en liten stund før neste plutt er ute.

Skrevet

Jeg ammer fortsatt litt morgen og kveld. Gutten vår er 19 mnd, så han er nok ferdig ganske snart uansett, men jeg merker at han ikke er like interessert nå - selv om han MÅ ha litt :)

Jeg er 8+6 i dag. Regner med det ikke er så lenge til puppekosen er borte :)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg er 12 uker i dag, og ammer fortsatt gutten min på snart 1 år. Jeg hadde lyst til å amme leeeenge, men han har mistet interessen nesten helt etter at jeg ble gravid. Så nå er det bare morgenpuppen igjen (og da mener jeg 'puppen' i entall - han tar nemlig kun høyre bryst...) Hadde gledet meg til å amme han utover første leveår, men her er det rett og slett han som setter ned foten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...