Mamma'n til Mathea ♥spire12? Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Kan lege/jordmor se at jeg har vært oppi der å tøyd? Slimproppen gikk for 2 uker siden, og etter det har jeg fått litt åpning. Så i dag (etter å ha lest så mye på de andre trådene) var jeg oppi å kjente. Fikk en finger helt inn i livmortappen, og jeg møtte på noe hardt. Fikk !sterke! menssmerter mens jeg holdt på, og i ettertid. Pluss at det kommer litt blod. Det er en så spennende tid fremover nå!
Itsrejk Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Stemmer det at du har termin i februar? I så fall bør du jo for all del ikke tøye nå.
BAcer vil ha flere :) Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Kan jeg få spørre hvorfor du gjør dette når du ikke har termin før om over 1 mnd til? Babyen er jo ikke klar enda.. Trodde ikke det var noe bra å eksperimentere med tøying og kjenning av livmortappen selv..?
Mamma'n til Mathea ♥spire12? Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2009 Leste inne på noen tråder i går at det ikkje skadet å hjelpe til på modningen. Man kan jo gå flere uker med 1-2 cm åpning. Babyen kommer jo ikke før den er klar uansett.
Itsrejk Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å drive med tøying før terminen din nærmer seg kraftig (tidligst to uker før termin). De trådene du sikter til har jo handlet om damer på overtid, eller i hvert fall med terminen rett rundt hjørnet. Hvis du tøyer livmorhalsen nå, lenge før terminen, risikerer du å fremprovosere en for tidlig fødsel, og dermed få et prematurt barn. Når i februar har du termin?
Herkules Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Jo da det kan den om man tukler for mye og ikke lar naturen gå sin gang. Det er mye som tyder på at jeg fødte 4uker før termin pga en infeksjon. Jeg sier bare som de andre la det være når du har så lenge i gjen til termin.
Trollemor og snuppa! Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Hun har termin 18.februar og det er faktisk halvannen mnd til! Ville tatt meg en tur til legen og sjekke hvordan ståa er - vannet kan jo også være borte...
djan Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Unnskyld meg men hvor dum kan du bli ? Du tukler med infeksjonsfare og risiko for tidlig fødsel - fremprovoserer blødning ( = økt infeksjonsfare ) og det eneste du er bekymret for er om "noen " vil oppdage det ....??det er jo barnet ditt sin helse du burdte ha fokus på - det er da ingen lekedukke du har der oppe i livmoren din og med over 6 uker til termin har den det så absolutt mye bedre om du lar den være i fred der oppe så lenge som mulig ! Beklager at jeg er litt krass , men synes i grunnen du oppfører deg mildt sagt umodent og uansvarlig
Mamma'n til Mathea ♥spire12? Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. januar 2009 Det kan være du syns, men jeg har ikke fremprovosert at slimproppen gikk eller den åpningen jeg har nå. Grunnen til at jeg kjente (annet enn de trådene jeg leste) var at typen min syns det kjentes ut som det var åpning. Da ble jeg jo selfølgelig nysgjerrig. Ikke meningen å skrive det uforståelig eller at det ble misforstått på noen måte Det beklager jeg!
Itsrejk Skrevet 3. januar 2009 #10 Skrevet 3. januar 2009 Når slimproppen din har gått og du har åpning bør du være _ekstra_ forsiktig for å ikke fremprovosere prematur fødsel. Hverken du eller typen din bør prøve å kjenne der oppe. Det at du blør nå i etterkant av at du har kjent/tøyd bør du ta på alvor. Jeg er faktisk bekymret for barnet ditt - og jeg håper at du tar en telefon til Føden, der du helt ærlig forklarer situasjonen og får deres vurdering av tilstanden din. Forhåpentligvis er alt vel med barnet, men jeg ville ikke tatt noen sjanser. Barnet bør få være minst en måned til i magen din, for å få tid til å utvikle seg nok til å være klar for livet utenfor. Fortell oss gjerne hvordan det går, og hva de sier på Føden.
Mamma'n til Mathea ♥spire12? Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2009 Var inne på kontroll og ul for 2 uker siden da slimproppen gikk, men hadde ikke åpning da. Babyen sto alt bra til med, men hun lå i seteleie. Men tror hun har snudd seg nå. Hadde også en blødning etter at slimproppen gikk. Så har egentlig ikke tenkt så mye over det nå. Legen mente at hun kom til å være der inne en liten stund til hvertfall. Men utdypte ikke noe mer om det. Beveger seg som hun pleier gjør hun også
Itsrejk Skrevet 3. januar 2009 #12 Skrevet 3. januar 2009 Godt at hun rører seg som vanlig da! Men likevel: Kombinasjonen blødning og det du beskriver som sterke menssmerter så mange uker før termin gjør at jeg mener du bør ringe føden og høre hva de mener. Fortell at du kjente etter åpning, og at blødningen og smertene kom etter det - så kan de ta en profesjonell vurdering av hvorvidt du bør komme inn til sjekk. Better safe than sorry!
kreps-76 Skrevet 3. januar 2009 #13 Skrevet 3. januar 2009 Synes du får gode råd fra Itsrejk, og at du bør følge dem... Ikke at jeg har så mye med å blande meg, men jeg ble også bekymret da jeg leste innleggene dine.. og lov at du ikke "tukler" noe mer, la ting gå sin naturlige gang. Så krysser jeg fingrene for at du ikke går i fødsel før om noen uker.
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 3. januar 2009 #14 Skrevet 3. januar 2009 hei !!! ja dette hørtest ikke bra ut da... har selv to premature bern for livmorhalsen min er for myk å det er ikke noe kjekt når man begynner å få murringene og tegna på fødsel så mange uker for tidlig.... så hold fingrene og mannen din borte fra den åpninga. for bare med å ha samleie så fremskyver du fødselen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå