Gå til innhold

Noen her som har vært på tidlig UL? (uke 7)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på UL i uke 7 for å se at alt er i orden. Hadde en SA sist jeg var gravid, så det var gynekologen sitt forslag å komme på tidlig UL. Men hva kan en se så tidlig på UL da? Kan en f.eks se om hjertet slår? Noen som vet hvor stor sjanse det er for at alt går bra dersom det ser greit ut i uke 7?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,jeg har vært.Var der i uke 8+3 da så vi hjertet slå:-) Var der i uke 6-7 ogå,men da så vi det ikke.

Skrevet

Hei,

Jeg har vært gjennom noe lignende, etter MA i uke 18 fikk jeg tilbud om ekstra oppfølging.

Hadde blødning og var inne til ultralyd rundt uke 6, da så legen ingenting og jeg husker jeg var urolig, men 1 uke etterpå var jeg tilbake og så da et blinkende hjerte og ble kjempeglad.

I mitt tilfelle gikk det veldig bra, gutten er litt over 1 år og ligger og sover nå :-)

Jeg prøvde å tenke så positivt som mulig og fokuserte på den store muligheten det er for at det går bra.

Skrevet

Jeg var i uke 9 med minstemann pga høyt blodtrykk. Så vel bare en liten reke med et bittelite hjerte ;-)

Skrevet

Jeg har vært i både 5 og 7, så først hjertet siste gangen

hvis du er i uke 7, skal man normalt se hjertet slå..men dersom du er kortere enn du tror, er det ikke sikkert.. Legen mi sa til meg at den normale "12-ukersregelen" ikke gjelder når man har sett hjertet slå, har man sett det er det store sjanser for at alting går fint:-)

Lykke til

Skrevet

Jeg var på ul når jeg var 7+4 og da så jeg ett lite hjerte banke ja. :)

Men jeg ble satt tilbake 4 dager på ordinær ul, så det vil si at jeg egentlig bare var 7+0 i første ul...

Skrevet

Jeg var på Ul i uke i uke 7, så en liten strek der hoppede, det var hjertet :-)

Legen sa, at av alle der aborterer vil 80% allerede ha abbortert i uke 8 (eller fosteret er dødt)

Så der er veldig store chancer for at det går godt :-)

Skrevet

hei.. ikke en solskinshistorie jeg har da..Men jeg var på tidlig ul, alt var helt normalt,men nå 2 uker senere hadde jeg en SA..

Den ene legen sa att det var veldig normalt mellom uke 10-12 (jeg var i uke 10)

Mest sannsynlig så går det jo bra:) Lykke til.. uansett er det kjempe kos å se det bitte lille hjerte banke:)

Skrevet

Jeg var i uke 7 og vi så et lite hjerte som slo.

Lykke til, det går helst bra. :o)

Skrevet

Eg var i uke 11 og fikk da beskjed av legen at det var ikke helt sikkert at vi kunne se hjertet slå (mest sannsynlig, men eg måtte ikke bli redd visst de ikke fant noe)....mulig han sa det bare for å berolige meg da;P Hjertet slo iallefall....

Skrevet

Jeg hadde vel akkurat tippet over i uke 8 da jeg var på UL (for å finne ut hvor langt jeg var på vei), fikk bilde av den lille. En liten reke med bankende hjerte, så også det gule legemet som en liten måne over hodet på den lille. Ifølge gynekologen var det et veldig godt tegn, sjelden det endte i abort når det var på plass....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...