Gå til innhold

Dere som har barn som sover godt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjorde dere for å få til det? Gutten min på 11 mnd har ennå ikke sovet mer enn 4-5 timer sammenhengende. Han våkner bare man ser på ham. Trodde det begynte å ordne seg, fordi han lærte seg å sovne av seg selv, men så begynte han i barnehagen for en måned siden, og der bysser de ham i søvn og synger for ham for å få ham til å sovne fortere. Så nå vil han ikke sovne av seg selv hjemme heller. Og jeg må opp og bysse ham i søvn ca 3 ganger om natta. Har prøvd å lære ham å sovne selv igjen, men når han hver dag opplever noe annet i barnehagen, er det ikke så lett. Noen råd?

Hilsen ekstremt sliten mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et barn som sover 14 timer hver natt, lite om dagen. Han er 4 mnd. Jeg nekter å tro at det er noe jeg har gjort for at det skal skje. De er nok forskjellige disse små. Ser forresten at han sover bedre om vi sover på forskjellige rom (nå blir jeg sikkert korsfestet)

Skrevet

Mitt barn sover 12 timer hver natt, det har han gjort siden han var 1 mnd gammel. Han er snart 3 år og gjør det fortsatt. Har rett og slett bare hatt han på rommet fra kvelden av, slik at han er blitt vant med at når det er natt så er det natt. Han har også hatt sitt eget rom siden han var 5 mnd gammel. Og det har fungert kjempefint :)

Skrevet

ta en prat med barnehagenogfortell om søvn problemet oghvilken utvikling det har fått etter barnehagestart. få en avtale om at de også jober med avenning av denne byssingen i søvn. da jobber dete mer likt og du får tilbake den rutinen hvertfall.

jeg har tobarn som begge har sovethele natten. jeg har vært heldig. men streng på ruiner. noen barn er enklere enn andre slik er det.

jeg gir ikke annet enn litt vann på flaske om barnet våkner sskifter kunn bæsjebleier på natten og forsøker da og ikke ha på fult lys og være rolig de gangene det er bæsjebleier som gjør at ungen våkner.

lager minst mulig styr ut av at de er våknet. er det sutten som er mistet finner jeg den eller en annen uten å skru på lys og putter den i munnen uten å si noe. erbarnetlitt urolig snakker jeg rolig sier at det er natta og vi må sove nå. har barnet satt seg opp eller reist seg opp i sengen legger jeg barnet rolig ned og legger på dyna igjenn mens jeg hvisker natta.

det ersjelden atminsten våkner her hos oss men oftest sovner han om før vi har fått langt oss ned i vår egenseng.

men som sakt så har jeg barn som harvert og er enkle å få til å sove. noen barn sliter mer med dette og da trengs kansje bedre tips snakk litt med hs også de vet nok noen gode råd.

vet om ei som kontaktet homøopat og det hjalp dem veldig.

Skrevet

Da får dem korsfeste meg i samme slengen, her sov snuppa på eget rom fra hun var to mnd gammel! :oP

Alle sover bedre.. Jenta vår sover godt nå, men var veldig urolig som bebis! Det går seg sikkert til.. mye som gjør det!

Skrevet

tror det kan være litt genetisk for hvert enkelt barn også

min eldste sluttet å sove på dagen da han var 6 mnd...sovna likevel ikke før 23 tiden, våknet "hundre" ganger hver natt...og kl 05.30 var det dag...

søvnterapeut forsøkte å hjelpe oss, med diagnosen: han trenger ikke mer søvn!

andre mann sover 14 timer hver natt, og noen timer på dagen. Alltid vært slik, og ikke gjort noe anderledes enn ved første mann!

lykke til

Skrevet

Jeg har tre barn med ganske forskjellig søvnbehov, så det er ikke alltid foreldrenes feil at ungen ikke sover natta gjennom.

Min eldste har sovet natta gjennom siden han var 4 mnd gammel, men har alltid startet dagen klokka 5.30 om morgenen uansett når han har lagt seg om kvelden. Nå er han 7,5 år og våkner fremdeles 5.30 om morgenen, men nå har han klokke og vet han ikke får stå opp før klokka 6, da lister han seg ned i stua og ser på tv til resten av familien våkner.

Mellomste våknet om natta, hver eneste natt, til han var 1,5 år, da begynte han plutselig å sove hele natta.

Minste har sovet natta gjennom fra hun var ca 8 mnd gammel, og hun kan fint sove til klokka 8 om morgenen, det har ingen av de eldste noengang gjort.

Eneste tipset jeg kan gi er gode rutiner og nok søvn, overtrøtte unger sover dårlig og våkner lettere. Her legger ungene seg til faste tider, og våkner de om natta får de smukken tilbake i mørket og lave hysjelyder. Jeg har aldri skrudd på lyset eller latt de komme opp om natta (etter ammeperioden selvfølgelig). Ingen unger har grått eller laget oppstyr om natta, men mellomste kunne ligge våken å småprate og synge for seg selv i mørket i lange tider da han var liten.

Trøsten er at det går seg til, det er slitsomt mens det står på, men de vokser til! Men slutt med all ekstraservice om natta, da skal de sove, våkner de kan de godt få vite at mamma er her og passer på, men de skal sove videre. Lykke til!

Skrevet

I korte problemer etter feks ferier og sykdom så kan vi slite litt, men stort sett så legger de seg og sover godt hele natta. Har samsovet med alle 3 da de var babyer, dulla og dalla og mamma mente at dette skulle jeg få angre når de ble større. Men faste rutiner, trygghet og mye kos tror jeg bare fremmer bedre søvn.

De har sovet hele natta ( dvs minst 7timer i strekk) fra de var 6uker til 6mnd gamle, variert litt.

Skrevet

Noen barn sover bare sååå dårlig. Har ikke god erfaring med noen av mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...