Gå til innhold

Jammen sa jeg snø

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det snødd i ett her siden nyttårsaften, vi ønsket oss litt snø så det ikke skulle være så glatt og isete, men nå synes jeg det er nok.

Jeg var ute en tur å måkket i går ettermiddag for at jeg lettere skulle komme meg ut med bilen i morges, måkket da innkjørselen godt, og på siden av innkjørselen for å unngå at brøyta skulle legge en stor skavel i innkjørselen slik den pleier. Var ganske stolt da jeg kjørte på jobb i morges og vår innkjørsel var den eneste nesten helt uten brøyteskavel.

Samboern har vært ute i ettermiddag å tatt det som hadde kommet siden i går. Han mente han ikke trengte å gjøre det siden det snør ennå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg savner Norge veldig. Men når jeg leser sånt, så er jeg litt glad for at jeg bor på et sted snøfnuggene daler ned et par ganger i året, og omtrent smelter før de når bakken.

=o) Jeg har måket så mye snø, hugget ved og stablet og bært, at jeg egentlig koser meg med sol,blå himmel og mange plussgrader mens jeg titter på bildene til de som legger ut snøbilder på FB nå om dagen, mens de klager over å være innsnødd.

Det er koselig, om det bare varer ei uke..men det er jammen mye arbeid med snø.

Her er det 12C, og løvetanna blomstrer.

Og enten er det påskeliljer eller noe annet rart, som allerede er flere centimeter oppe fra bakken.

Skrevet

Ja jeg ønsket også mer snø siden alt smeltet på 4. juledag. Men nå holder det syns jeg. Ser de melder snø i flere dager framover her nå, håper det ikke blir så voldsomt mye....

Skrevet

Det er ikke måte på hvor mye snø som har lavet ned i det siste og jammen skal det fortsette fra i morgen av. Heldigvis kommer det en kjenning og brøyter hos oss, ellers hadde nok ryggen streiket :o/

Lengter etter 20 grader og sooool.....

Skrevet

Synes egentlig det er greit med masse snø. Da er det mye lysere og finere ute, det går snart ann å gå på ski(snøen må bare ligge noen dager så den blir litt hardere). det går ann å leke i snøen, ungene liker mye bedre å gå ut. Det er ikke så glatt- gjelder både når man går og kjører.

Får litt trim av å måkke.

Skrevet

VI har hatt veldig lite snø foreløpig i år, men det kommer vel det også. Pleier å komme mest etter nyttår. Gjerne i februar-mars når vi begynner å lengte etter vår og blader på trærne he he.

Sambo måker gårdsplassen med traktor, så det slipper jeg, men etter at jeg mistet kontroll over bilen i begynnelsen av desember og havna i grøfta, og enda har vondt pga brukket ribben er jeg i år irritert på hele vinteren, og ser frem til å kunne ta på sommerdekka =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...