TreHjerter Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Har vært litt tankeløs i julen og spist både nydelig serrano skinke, chorizopølse og andre godsaker svigers hadde med fra Spania... Så kommer jeg plutselig på at SKITT; jeg kan jo ikke spise slikt!!! Skal på første kontroll til uka, og vet at det rutinemessig blir tatt blodprøve for bl.a toxo da. OM det nå skulle skje at jeg får påvist dette, hva gjør man så??? Noen som vet/har erfaring med dette?
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Jeg vet ikke hva man gjør om man blir smittet mens man er gravid. men,hva skjer med babyen om man blir smittet,det lurer jeg på...
Hyacinth Bucket Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Det skal mye til for at kjøttet man spiser er infisert, men det er jo ikke uten grunn at man skal være forsiktig. Er du smittet får du behandling under graviditeten. Stort sett går det fint med barnet dersom det oppdages tidlig. Symptomer på at du er smittet er ganske så likt som influensa. Mener å huske at symptomene kommer en 2-3 dager etter man har fått i seg smitten. Var akkurat på kontroll selv og da sa legen at det ikke er rutine å teste for toxo. Man må be om det selv. Kysser fingrene og håper at det går fint med deg og mini.
TreHjerter Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2009 takk for svar. Jeg ble testet for toxo begge gangene før, så jeg trodde det var rutine.. Men da må jeg huske å ta det opp og sørge for at jeg blir sjekket nå!!! Håper og tror at det har gått bra, skal passe meg heretter!!!!
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Du må be om det ja. Men har du påvist antistoffer for det tidligere så er du sikker. For de bærer du med deg resten av livet. Fikk legen min til å sjekke opp det for meg, da jeg har vokst opp med masse dyr og i "møkka" :-) og har antistoffer :-) Testet positivt for det første gng.
erotica80 *3boys1girl Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Her hvor jeg bor virker det som det er rutine...De sjekker 2 3 faste uker i svangerskapet..Slik jeg har forstått det på min journal og det jordmor og lege har sagt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå