Gå til innhold

andre som ikke er så store uke 30? liten mage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

den er jo ikke så liten, men nok til at folk hele tiden skal komentere det... jeg har en kul på magen og ikke gått opp så mye, og har lett for og bekymre meg så da syns jeg det er unødvendig av folk og kommentere det.... jeg går jevnlig til jm og hun sier at høye jenter ikke blir så store som de små...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får høre akkurat det samme! Men jeg er veldig lav... Ikke bry deg om kommentarer. Noen er store andre små. Vi er blant de mindre magene og det er fysisk sett bare en fordel... Jeg tok meg nær av ALT folk sa ang. magen min, men nå hever jeg meg bare over det. Folk flest ligger ikke noe i det, de bare tenker seg ikke om. Jeg spurte alltid jordmor/lege om babyen voks som den sku siden alle kommenterte magen min var så liten, så lenge babyen har det bra, så får folk bare synest magen min er liten osv. Ingen har lik mage el. lik kropp el baby..! Kjenner jeg blir litt irritert på kommentarer! Men for all del IKKE ta deg nær av det:) Jm vet nok om babyen har det bra, så du må ikke bekymre deg selv om du har liten mage, for det har jeg også og jeg er i uke 34:)

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Det stemmer ikke at høye jenter ikke får store mager, jeg er selv 180 cm og alle sa også dette til meg.

Alikevell sprengte jeg SFmål og alt som var. Enorm mage på 45 cm til termin (tilsvarer ei til termin med tvillinger). Fødte en normal gutt på 3945 gram og 55 cm.

Denne gang blir jeg like diger, så det kommer ikke kun an på høyde men rett og slett om man bærer babyen utenpå eller inni kroppen om du skjønner ;-)

Jeg har motsatt problem av deg og skulle gjerne hatt mindre mage.. :( den er i veien, og strekkmerkene florerer. Har samtidig ei vennine som er i uke 31 og nesten like høy som meg, og på henne kan man så vidt gjette at hun er gravid.. så folk er forskjellige :)

Skrevet

Hos meg har det nesten ikke vistes noe før nå de siste 3-4 ukene. Er nå i uke 36. Men med meg har jordmor bemerket at jeg har lang torso (kropp) er ikke så høy, er vel ca 1.65, men det vises bare lite på meg. Gjorde det forrige gang også. Sf mål er normale, litt høyt på normalskalaen.

Har gått med mine vanlige bukser fram til nå siste mnd. Forrige gang var lik, da fortalte vi ikke svigermor noe før i 7'de måned, og hun bor i samme huset....

Skrevet

Samme her:-) Jeg er 1.76 å veide 59 kg før eg ble gravid, magen er ikke noe stor i det hele, med jakke på syns den nesten ikke i det hele. Alle sier også til meg at magen min er liten... men ligger alltid innefor symfyse normalen:-)

Men er veldig normalt for høye folk, har jo mye større plass å bære barnet på da...

Skrevet

ja det er bra og høre at det ikke bare er meg, men nå ble jeg litt bekymra igjen for dere sier dere ligger på normalen eller over i sf mål... det gjør ikke jeg... jeg ligger litt under kurven, men den øker ihvertfall fra gang tl gang,,, jordmor sa i den forbindelse at siden jeg var høy så lå den ofte under kurven pga en lang mage som babyen og livmor fikk bedre plass i.... hmmm jeg får vel bare stole på det ho sier, he he he... dette er min første gang som gravid og jeg blir jo litt tullete i hodet må jeg si :)

Skrevet

Jeg ligger også under den røde streken, men alikevell innenfor den grønne kurven. Ligger du på det hvite feltet??

Skrevet

åja har ikke tenkt på at det har noe å si,,, hva betyr det? jeg sjekka nå og ligger akkurat innenfor det grønne feltet... hva skjer vist jeg ikke hadde gjort det?

Skrevet

Har hele svangerskapet ligget over det grønnefeltet, men nå beveger det seg sakte men sikkert nedover, og forrige kontroll var jeg under den rødestreken.

Om man ligger under/over normalen får en som regel ekstra ul på sykehuset hvor de tar mål av babyen, sjekker fostervannsmengden o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...