Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynt å klø så fælt... :( Vet ikke om det har noe med vaskemiddel å gjøre eller om det kun er svangerskaps kløe, veldig irriterende er det hvertfall! Hehe,, Er i uke 27 nå.. Hva kan hjelpe`?

Er også veldig tungpusta innemellom, normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du utslett da?? Jeg begynte også å klø veldig og fikk etterhvert røde utslett på kroppen. Dro til legen, men det var kun vanlige hudutslett som var vanlig for kvinner. Jeg smurte meg med "hvitvask" fra apoteket, og det virker veldig lindrende.

Jeg var også tungpusta innimellom, men det har gått over nå. Legen min sa at det er pga store forandringer i kroppen og han ting klemmes litt sammen pga den voksende magen. Og hvis man først er litt tungpustet, blir man jo litt redd, og det resulterer gjerne i at pusten blir enda mer ustabil.

Håper jeg kunne hjelpe deg litt. Lykke til.

Skrevet

Jeg klør på brystet hele tiden, og får litt utslett i blant. Dette regner jeg med er vanlig svangerskapskløe som følge av at huden strekker seg. Har aldri vært plaget med dette før. Hjelper å smøre seg med vanlig fuktihetskrem, gjerne Spenol :-)

Skrevet

okei, tak for svar :) Jeg har ikke lagt merke til noe utslett for er som regel verst når jeg skal sove, så da har jeg ikke slått på lyset for å se, men kan jo sjekke neste gang ;)

Ja, sikkert sant det at man blir mer tungpusta når man tenker på det, men jeg kan ikke ligge på ryggen innimellom osv, for er så slitsomt å puste... Håpe det gir seg etterhvert ;)

Skrevet

det kan hjelpe litt mot kløen hvis huden er godt fuktet, jeg brukte babyolje etter dusjen forrige svangerskap.

huden kan klø når den strekkes, jeg klødde veldig på magen, spesielt om kveldene. oljen lindret ei stund ihvertfall

Skrevet

Tungpusta er normalt. Greit å si ifra til legen for å evt teste for svangerskapskløe. Prøv en krem som heter Aderma. Den funket på meg. Har ikke klødd en dag siden!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...