Gå til innhold

Har jeg lov til å slappe av litt i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har seks barn til sammen, kun dine og mine - ingen felles.

Mine bor hos oss til vanlig, og det er jeg som tar hovedjobben med lekser etc med dem. Når alle ungene er her, så deltar vi på lik linje begge to - tar oss av ungene om hverandre.

Nå i jula har mine unger vært hos sin far hele ferien. Jeg har da følt et stort behov for å slappe av litt, da de er hos meg nesten fulltid ellers (stor avstand mellom far og meg).

Min samboers barn har vært hos oss deler av jula, og jeg har da latt samboer ta hovedjobben med dem. Har vært med og gjort ting sammen med dem, men har også tatt meg noen hviler på sofaen mens de har vært ute og styrt. Har hatt behov for å lade opp batteriene litt til mine er her igjen.

Nå uttrykker sambo litt sårhet over at jeg deltar sånn med mine, men "melder meg litt ut" når bare hans er her.

Hva sier dere, er jeg egoistisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Du er absolutt ikke egoistisk. Det er lov å slappe av litt når ens egne barn, og ansvar, er ute av huset.

MEN jeg forstår samtidig hvorfor din samboerer reagerer som han gjør. Han vil jo gjerne at alle skal bli behandlet likt, sånn som du helt sikkert vil at han skal behandle dine barn likt som han behandler sine egne.

Dere kan jo prøve å ha en åpen dialog dere to imellom, gi hverandle lov til å ta time-out fra ungene innimellom, uansett hvem sine det er snakk om. Gi små enkle beskjeder som "Jeg trenger litt tid for meg selv", "jeg tar meg en liten hvil" "Kan du ta med ungene ut litt" osv. Dere begge vil ha godt av det, igjen, uansett hvem sine barn det er snakk om. Tviler på at han synes det er en dans på roser å ha seks unger å holde styr på. :)

Skrevet

Synes du har fått et veldig bra svar under her. Må bare føye til at KOMMUNIKASJON som regel er nøkkelen til det meste ;)

Snakk med han og forklar hvordan du føler det, og få han til å dele hvordan han føler det, uten at noen av dere går i angrep el forsvar. Du høres ikke egoistisk ut, men kanskje litt sliten? Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...