Gå til innhold

Kan barnefar gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar her nekter å betale barnebidrag. Jeg har utbetalt 14000 i måneden på jobben min, og ingen mulighet for overtid o.l, så vi har det trangt økonomisk. Til nå har jeg ikke fått en krone av ham, og jeg har barna hele tiden, minus annenhver helg. To barn. Han sier at han kan strekke seg så langt som til å betale inn barnebidraget på en lukket konto, som bare han kan røre, og som barna kan få tilgang til når de er myndige. Men jeg trenger seriøst penger til bleier og mat. Er det lov å gjøre slik han mener? Han vil nemlig ikke betale for mat o.l til meg, og det er hans argument.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han må betale for ungene!!

Skrevet

Krev fastsettelse og innkreving via nav, er han ansatt får han da lønnstrekk etterhvert...bare tull å bruke energi på å krangle med ham om penger når det offentlige har tatt på seg det ansvaret via et lovverk...

Skrevet

Nei, han har ikke lov å gjøre dette. Du skal gå til nav og be dem fastsette, og kreve inn bidraget. Enkelt og greit. Da slipper du å høre på argumentene hans, og de vil GARANTERT ikke hjelpe overfor NAV;)

Dette har ikke med hva han vil, men hva han skal. Og bidraget er til det daglige fra barnas far. Ikke noe som skal gå til barna som voksne. Det koster jo å la de vokse opp også, og det er ikke ditt ansvar alene.

Skrevet

Det er faktisk lovfestet at han skal betae barnebidrag. Så med dette bryter han loven.. Hør med NAV, de hjelper deg garantert:)

Skrevet

min eks blir tvangstrukket av statensinnkrevningsentral. Det er gjennom nav jeg har fått gjennom det. Du får "automatisk" etterbetalt for den tiden han ikke har betalt....

Han blir nok ikke bli, men det er norsk lov!!!

lykke til!!!

Skrevet

Kjære HI, hva er det du tenker med. Ta kontakt med NAV mandag morgen. Ikke ingå noen form for privat avtale. Kjenner jeg blir så sint på dine vegner. Kjempesint faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...