Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Skal barnebidrag dekke bleier og klær som mor må kjøpe for å ha med til far som barnet skal bruke der? Eller er dette trekket fra bidraget?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Nei, det er jo derfor de får fradrag i bidraget for samvær. Alt slikt skal samværsforelder dekke selv:) Likevel er det vanlig at klær blir sendt med, slik jeg har oppfattet det.
noLadyjustME Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Siden lillegutt overnatter bare 2 netter pr mnd. sender jeg med klær.Men pysjamas, bleier, tannkost/tannkrem har bf. Syns det var unødvendig å sende med slike ting for hver gang, men ble litt dumt at han skulle ha klær der som ikke fikk blitt brukt mer enn 2 dager i mnd. Hva gjør andre tro?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Bleier og mat vil jeg tro er dekket av det fradraget i bidragssummen. Men klær er jo bare tøysete å kjøpe dobbelt opp av. Kanskje ett plagg i ny og ne. Fradraget er ikke så fryktelig stort..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 klær dekkes ikke av "fratrekket". det skal egentlig bostedsforelder sende med. men har samværsforelder mye samvær så tjener h*n kjeldent på å bråke om dette. vi gjør det sånn at alle gaver fra fars familie til småen blir hos far. og at far har klær og ting hos seg. vi har en bag som vi sender mellom oss med "dine" og "mine" klær. men her er det ingen som blir sure om noe blir glemt eller borte. slikt må man regne med. men seff om jeg mister noe som er dyrt om er barnefar sitt så hadde jeg erstattet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå