Gå til innhold

Sparetips! Kom med dem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt giret av innlegget om pampers newborn og at man kan spare penger på dem med tanke på hvor man kjøper dem. Så jeg tenkte å lage en sparetråd. Alle som har tips om hvordan man kan spare penger på babyting, kom med dem. Det er så dyrt med disse småknertene! Spesielt for førstegangsmødre.

Tips 1 er altså Pampers newborn- som er billigst på Rema.

Tips 2: byttering der man kan bytte/skaffe seg (blant annet) babyklær og utstyr

Noen fler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpe Coop's våtservietter. De koster 17 kr eller no sånn og har faktisk kommet best ut i test pga allergivennlighet. Mange merker sier de er parfymefrie,men når du bruker dem så lukter du at det er parfyme i dem og barna kan reagere på det. Vår datter har eksem og reagerer på det meste,men ikke på disse våtserviettene.

Skrevet

Bestille alle gratispakker man kommer over. Det er ikke så mye i hver pakke, men noen bleier her og en liten krem eller olje der... Kan spare mye totalt sett på det. Samt at man får prøvd litt forskjellig og funnet sine favoritter uten å gå å kjøpe det!

Skrevet

Når man er travelt opptatt med et nytt familiemedlem blir det kanskje lett for å ta den enkle veien - bestille ferdigmat. Det kan fort gå masse penger på det!! Jeg så gjennom transaksjonene på nettbanken for en stund siden og ble sjokkert når jeg så hvor mye penger som var brukt på mat!! Bestemte meg for å endre dette:

En kveld satt jeg meg ned med penn og papir og skrev ned det vi hadde av matvarer i skuffer, skap og frys... og så satte jeg opp en 4 ukers meny der jeg skulle bruke alle de ingrediensene jeg hadde fra før. Helt genialt!! Fikk tømt matskapene for varer som garantert hadde gått ut på dato snart... og jeg brukte minimalt med penger i matvarebutikker!! Måtte jo selvfølgelig kjøpe enkelte råvarer.. men det var så utrolig deilig å slippe å tenke: HVA skal vi ha til middag idag da!?!? Og det var gøy også!! ..tror jeg må finne frem penn og papir ikveld igjen... Desember gjorde sitt med gode rutiner ja......

-Planlegg handleturen- så slipper man å gå i butikken hver dag- det fører ofte til impulskjøp og innkjøp av ting man hadde glemt at ligger i skapet fra før.

-ha mat i fryseren- middager, brød osv...

-ikke kaste rester- men spare til kvelds eller middag neste dag. Er ofte man kan tilsette et par ingredienser-og så har man en ny rett.

Skrevet

Har hørt at ammeinnlegg er rimligst på sparkjøp...

Skrevet

apropos gratispakker - husker at det var en egen tråd med disse et eller annet sted, men finner dem ikke igjen. Har bestilt pakke fra apotek1, rimi og liero + gratis bleiebøtte. Noen jeg har gått glipp av??

Skrevet

hei hvor finner eg bleiebøtta?

Skrevet

www.reflex.no

har visst fått den på barnashus også nå - se link på www.barnashus.no

:-)

Skrevet

bleiebøtte finner du på reflex.no

:)

Skrevet

Hmmm... Kanskje ikke så mye baby med dette innlegget fra meg men:

Før jul var vi innom ica her vi bor. Vi skulle ha 4 ting. Vanligvis handler vi alltid på rema 1000, men ica var på veien dit vi skulle.

små tomater: koster 14 kr på rema, ica var kr 29!!

4 pk coca cola: rema pris er 42, ica 62!!!!

clementiner: kostet før jul kr 9 pr kg på rema, kr 19 pr kg på ica!!!

Det siste var ypugurt, det husker jeg ikke hva kostet.

Men må jo si det lønner seg å være oppmerksom på prisene og hva man betaler... Jeg har ikke råd til å betale dobbelt så mye for maten, bruker nok penger på det som det er.....

Skrevet

tusen takk ;)

Skrevet

vi skulle kjøpe tennbriketter, var på plantasjen og skulle kjøpe noe annet så gikk bort for å hente det. nesten 100 kostet det der. og var vel 39 på rema eller euro... så ja, det lønner seg å skjekke priser ja.

Skrevet

Apropos matvarer og priser; Lærte fra 'Luksusfellen' å se på kilopris/enhetspris fremfor stkpris. F.eks pris for 1 pk oppskåret hvitost kan koste 24 kr pr pk. Kilopris ligger gjerne rundt 110 kr/kg. Men om man kjøper en sånn stor 1000 gr ost, kan den koste ca 65 kr stk som da og er kilopris.

Smør, melk, ost og diverse pålegg kan fryses. Melk bør da drikkes umiddelbart (innen 24 timer etter å ha blitt tint, og må ristes litt før bruk første gang) Meieriprodukter skal øke i pris fra februar. Og enkelte butikker har 50% nedsatt på varer som går ut på dato den dagen eller dagen etter. Det meste kan fryses. Kiwi har en ordning der man kan få varen gratis hvis man finner varer som går ut på dato den dag man kjøper den- eller få pengene tilbake.

Ellers kan man benytte seg av 10 kr marked hos Obs! Handle inn til et matvarelager både hermetikk og annet. Da sparer man mye tid og penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...