Gå til innhold

Slimpropp og stikking i underlivet, noe på gang????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Viss slimproppen er lyserosa på farge så meiner eg at den jekk for ei god uke sia. har lenge hatt stikking i underlivet. Men nå har det blitt verre og det er sånn at eg må stoppa opp for eg føler at eg tisser på meg elelr noe i den dur. d strammer seg og voldsomt nede i magen da.

Er det noe som er på gang?? første gang for meg så er litt stressa nå, terminen er ikkje før om 40 dager. Senga og komoden har ikkje komt enda, kjeme mest sansynleg i neste uke.

Så lurer eg på hva eg skal ha i bagen til sykehuset, utenom det som står i bøker. Er det noen som har noen bra tips??? Bruker dere sykehusklær til babyen eller tar dere med eget tøy?? uten om hente sette da...

 

Er også veldikt mye liv LANGT nede her, håper det er hender å ikkje bein.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet ikke så mye om slimpropp og stikkingen i underlivet. Har hatt det litt selv, men tror på at alt skjer når det skjer liksom:) Tenker den stikkingen er en del av modningen frem til fødselen, tror ikke det er noe skummelt..

Har ikke pakket alt enda, men begynte litt igår, greit å være litt klar, man vet jo aldri. Jeg har sett på liste over hva man trenger ha med i bagen, men pakker litt ekstra. Vet ikke hvor lenge vi blir på sykehuset liksom. Er alt greit blir man sendt hjem fort, men kanskje man ikke får til ammingen el av andre grunner blir litt lengre osv.

 

-De aller minste bodyene str. 50. ( vet vårt barn ikke blir så stor)

-Ullbody og bukse el ullheldrakt( Er godt for babyen å sove i også, så gjør ikke noe å ha med flere)

-Klær til å dra hjem i. ( vi får vinterbarn, så jeg har pakket ned ull-lue og vindtett varmedress med hender og føtter)

-Lette bomullsklær til å bruke på sykehuset. ( Får bruke klær der også, men jeg vil gjerne bruke de som vi har med selv)

-Jeg har pakket med meg små tynne luer som babyen kan bruke inne.

- Ellers får man bleier og alt man trenger av slike ting på sykehuset.

-MEn har laget meg en egen toalettveske til toalettsaker jeg bruker til meg selv. Har vært på apoteket å kjøpt reisesett. SOm vil si shampoo, balsam dusjsåpe osv. i små flasker, så slipper man pakke med den store shampooflasken osv. Sparer plass, men kanskej ik penger:P Ellers kan man jo alltid kjøpe tomme småflaske å helle over.

-Man får bind på sykehuset, men jeg tar med meg noen egne også.

-En god bodylotion til deg selv;)

-Tar med meg joggebukser og mammajeansene mine, har hørt magen og kroppen ikke er tilbake til der den var før graviditeten sånn med en gang;)

- HAr hørt man ofte er kald etter fødsel, så jeg tar med meg varme og behagelige klær.

-Pysj?

-Kan hende jeg tar med meg aaalt for mye, men slik er jeg. Bedre for mye enn for lite. Kanskje noen gulpekluter og babyteppe i ull i bagen også:)

Om noen vet om noe mer som er lurt å ha med så si gjerne i fra:)

Gøy å pakke! Snart kommer babyene våre, endelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med min tredje, og kan ikke huske å ha sett slimproppen på de 2 første. Men det du beskriver, høres ut som det jeg har lest da. Men det kan fortsatt ta opp til 1 mnd før fødsla starter. Stikkinga du kjenner, er trykket mot musklene du har. Det begynner å bli ganske tungt mot noen muskler, samtidig som du sikkert har noen kynnere. Selv om de kan være så små at du ikke legger merke til de, er de der. Jeg vet ikke hvor lang avstand du har til sykehuset, men du rekker så regel å pakke før du må dra. Selv om det kan føles godt å ha gjort det ferdig. Jeg pakket ikke på forhånd på noen av mine. Å på nr 2 våknet jeg kl0530 med vè`er med 3-4 min mellom! Rakk å pakke og komme meg til sykehuset;)

Uansett; er du veldig usikker, ring fødeavd din. Og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...