Gå til innhold

Hjelp meg dere som har induksjonsovn!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har induksjonsovn: Hva bruker dere til å vaske overflaten med??

Jeg vasker og vasker, men det ligger igjen skjolder og fettlag. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper min topprens hos Elkjøp, den koster 99, men varer veldig lenge. da skinner det som bare det. Tror merket er Elektrolux:)

Skrevet

Jeg har en skrape for keramikktopper som også kan brukes på indiuksjonsovner. Kliner på noe rengjøringsmiddel jeg kjøpte da vi bodde i tyskland (får ikke tak i det her) og lar det virke før jeg skraper av det som er fastsvidd.

Skrevet

Kjøpte en liten flaske for rens av keramiske topper på matbutikken, av merket mr muscle. De er veldig drøye.

Du bare har på en liten skvett, gnir det utover med papir og så tørker du av med et nytt papir etterpå. Kjapt og greit. :-)

Skrevet

gå på en butikk som selger induksjonsovn og spør etter rens og skrape for ovnen. ville ikke kjøpt på vanlig butikk.

Skrevet

Om det ikke er fastbrent,så holder det med og spraye på jif universal og tørke av med papir.

Da blir det ikke slike hvite fett sjolder;)

Skrevet

Oi, takk for masse tips! ;-)

Skal på elkjøp imorgen å høre med de hva de har jeg ;-)

Skrevet

Hei. Hvis det ikke fungerer med spesialrens og skrape kan det hende det er varmeflekker. For på min ovn sto det i instruksjonsboken at en ikke måtte sette en varm gryte på kalde "plater", for det kunne skape skolder i plata. Det er vanskelig å avvenne seg med det å bare dra kjelen til side, men etter å ha kjøpt store kjeleunderlag i metall på ikea så er det lett å bare løfte det over på de. Står alltid ved siden av. :-)

Får håpe det ikke er slike merker du har fått, men kun matfett og salt som har festet seg. Da er det ingen sak å fjerne dem med rens og skrape.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...