Gjest Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Har vært skikkelig middagslei i vinter og synes det er vanskelig å finne på noe hele tiden. Nå har jeg satt meg ned og laget ukesmeny for neste uke. Spent på å se hvordan det fungerer! og om det er noe jeg klarer å fortsette med.... Legger opp til handling 2 ganger pr. uke slik at grønnsakene er friske, samt at vi ikke har bil og lite kjøleskap.
Zitro Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 STEIKE DU ER FLIIIIIIIIINK!!!!! skal ta meg selv i nakken her og gjøre det samme i kveld!
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Alt blir med gøy når man gjør det på data :-) Har laget meg oppsett i Excel. Her er vår meny for neste uke: Pasta med kjøttsaus Røkt kolje med cannellinibønner Kinesiskinspirert kyllingfilet med grønnsaker og ris Hjemmelaget lapskaus Fiskekaker, gulrot og potet Kyllingfilet med parmaskinke, asparges og ris Biff Stroganoff (lage stor porsjon så vi også har mandag neste uke)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Superlurt Sånn må vi starte med også! Er så lei av å småhandle hver dag. (kopierte matlista di jeg, hehe
Renate :-) Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Jeg og har laget liste, kanskje flere og kan legge ut om dem har så vi får litt ideer :-) Mandag - Stekt breiflabb med potetpure og grønsaker Tirsdag - Lasagne med brød og salat Onsdag - Pannekaker Torsdag - Kokt torsk med poteter og råkostsalat Fredag - Kjøttkaker Lørdag - Hjemmelaget pizza Søndag - Skal i barnedåp :-)
Uro4 Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Vi skal ha: fiskepinner, potetstappe og grønnsaker Medister, poteter, saus og grønnsaker fiskeboller i hvit saus med poteter og gulerøtter Kjøttboller med tomatsaus og pastaskruer Så langt var jeg kommet...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 denne uka har vi hatt mandag: lammekoteletter i brunsaus og hjemmelagetpotetmos m/grønnsaker tirsdag: kjemmelagetkjøttkaker i sausen fra i går, med potetmosen fra i går m/ertestuing onsdag: pinnekjøtt torsdag: hjemmelaget grønnsaksuppe fredag: hjemmelaget fiskesuppe lørdag: Wok
Renate :-) Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Dytter opp igjen denne jeg i håp om at noen flere kan komme med ideer....
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Hjemmelagd moussaka (med aubergin og fårekjøttdeig, slik det skal være, sunt/lite karbohydrater og supergodt), servert med blandet salat. "chili con carne" av kyllingkjøttdeig, boksetomater og chilibønner. Salat. Evt ris til de som bare må ha det. Helstekt ørretfilet (altså en halv side) i folie med puré av paprika og vårløk over. Serveres med sauterte grønnsaker (feks brokkoli, purre, sqash) og en lett fløtesaus med purreløk. Laksefilet (stykker) sprøstekt med skinnsiden ned. Godt med pepper på og salat med masse reddik i. Creme fresh. Koteletter med blomkålpure/mos (gjerne med litt sellerirot i, knallsunt/lite karber) og kokte grønnsaker etter ønske.
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Jeg kan jo bare skrive ned noen av middagene vi pleier å ha en vanlig uke:) -Karbonadedeig med spaghetti, bruker gjerne løk og champignon pluss dolmiosaus. -Pannekaker med bacon, blåbær og banan -Stekt eller ovnsbakt laks med agurksalat, poteter og kesam. -Wok med friske grønnsaker, kylling eller scampi, nudler og sweet chillisaus -Kalkunsnitzler med ris, kesam og tomat og rødløksalat. -Seiflèt med løk, poteter og råkostsalat. Småen får da torskepinner. Det var det jeg kom på i farten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå