Doxy *mama* Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Hjelp, fikk vite at jobben min skal legges ned gangske raskt, og jeg har jo nettopp tatt mammaperm.... Hva skal jeg gjøre den dagen permen er over? (har vanlig 10 mnd perm). Når man er alene så har man kun egne inntekter å hjelpe seg med. Er student i tillegg, 100 %, så hva gjør jeg med den lille når jeg plutselig må skaffe meg en annen jobb (med ikke like gunstige arb.tider), og allerede har vært halve dagen på skolen? Hvordan får man penger og tida til å strekke til etter perm??
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Overgangsstønad? Hvis du er alene har du jo rett på det i 3 år. Ikke mye penger, men du overlever vel til du kommer deg i ny jobb.
^*^Ma85^*^ Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 som aleneforsørger og student har du krav på overgangstønad i 5 år, støtte til barnetilsyn (64% av barnehageregningen) og du har krav på utdanningstøtte! i tillegg har lånekassen stipend for aleneforsørgere (viss jeg husker riktig). du kan også søke bostøtte hos kommunen viss du søker på dette, vær ute i god tid, og får det innvilget, så kan du faktisk klare deg ganske så bra uten jobb noen kan kanskje mene at dette er snylting og latskap, men i mine øyne er det faktisk barnets behov som teller, ikke om man har en jobb eller ikke
Doxy *mama* Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2009 åh, tusen takk, det høres jo ganske greit ut? Har tenkt på det idag, og jeg vil jo aller helst ikke jobbe og kun tenke på jenta mi og å fullføre bachelourgraden min Tror jeg må sjekke ut de der ulike støttene... Men bostøtte kan jeg ikke få, pga er delt mellom 2 komuner. Og jeg bor ikke teknisk sett i komunen som har ansvaret osv. komplisert byråkrati, jeg vet. Dersom noen har mer info eller sånt, så gjerne fortsett å svar her! Godt å få litt oppmuntring, trivdes jo virkelig godt i jobben min... og den hadde ok betalt, fine arb.tider, og ikke minst: den ligger rett rundt hjørne for huset mitt... jaja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå