Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har ei jente på 11mnd som har kuttet ut ammingen selv og heller ikke er interessert i MME, så da lurer jeg på om det er vanlig å nå begynne med ku-melk til ett av måltidene? Vil det være en verdig erstattning for det hun nå går glipp av? Og til dere som gir til så små barn; gir dere melken kald eller varm? Og i hvilke mengder? Noen som gir noe annet? Rismelk eller soyamelk?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Hei, min jente liker heller ikke mme, og har fått vanlig melk fra hun var 10-11 mnd. Hun har fått kald melk hele tiden, hun synes det var litt rart i starten og drakk ikke så mye, men gikk bedre etterhvert. MME fikk hun brekninger av...Vet at det varierer fra land til land når man anbefaler å begynne med vanlig melk, samt hva slags(hel/lett). Prøv deg frem du!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 mine to første barn fikk vanlig melk i 11 mnd alderen og det gikk veldig bra (kald, likte ikke varm) Mitt tredje barn forsøkte også vanlig melk...men tålte ikke det og har utviklet melkeintolerans. Han får rismelk, soyamelk og havremelk... jeg passer på å kjøpe med ekstra kalsium... (forsøker å variere litt, tror det er bra jeg) lykke til!! (glemte å si at de første fikk h-melk til de var rundt to, så gikk de over på lett melk... men de er 10 og 7 år, nå med tredje mann som er to leste jeg at det var ikke anbefalt med h-melk...tror det var for mye fett i det....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå