solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Finnes det en lang og en kort type av denne? Eller bare den vanlige korte? Synes bagasjerommet er så lite/kort på denne bilen, når man skal ha med vogn + handlevarer og 3 store barneseter i baksetet! Vi har bare sett på bilder av den så langt, men skal jo dra å se skikkelig på den en gang... Har veldig lyst på en slik hvis den er like stor bak som avensisen vi har nå =))
Mom2Two Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har hørt at den er utrolig upraktisk når man har tre unger, og at det er veldig liten bagasjeplass, men det er alt jeg vet.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2009 Ja, for jeg har nemlig hørt begge deler =)) Både at den er kjempe stor og har godt plass, og at den er upraktisk og har dårlig bagasjeplass......
Mom2Two Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Hehe, kanskje det er to forskjellige da? Men uansett, har en svært oppegående venninne som sjekket ut ALT av 7-setere da de skulle ha nummer 3. Hun er veldig kresen, bestemt og stiller HØYE krav... Hun sa i hvert fall utrolig mye negativt om Touran. De endte opp med umm hva er det den heter Ford S-Max tror jeg? Har visst kommet best ut i en del tester osv.
chill+enda en til Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Vi har Touran, og vi er iallefall fornøyde. Har 3, snart 4 barn, hvorav 2 av de bare er her på samvær innimellom. Bagasjeplassen er ok når vi ikke har de to bakerste setene oppe. Derfor skal vi nå kjøpe takboks for ekstra bagasje når 4.mann kommer. Det er god plass til barneseter. Man får tre seter ved siden av hverandre, og de sitter fint. Tror nok ikke det er to forskjellige lengder på de. Vi har sett endel på de i det siste siden vår forrige ble vraket nå like før jul, så nå føler jeg at jeg kan endel om Touran, hehe Venter heldigvis på den nye bilen vår nå i disse dager Touran kommer i forskjellige utgaver, men da går det på ekstrautstyr, farge på lister og takrails osv. (Comfortline, Trendline og Highline).
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2009 ok, tusen takk for svar. Da var det som jeg tenkte at bagasjeplassen ikke blir stor nok for oss. På avensisen som vi har i dag er bagasjerommet veldig langt i tillegg til høyt (men ikke like høyt som på touranen) Vi får inn både spiriten og Basson duo vogna inn på langs i den. Vi har riktignok en takboks men den brukes are når vi skal på hytta og ferie =)
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 God plass i bagasjerommet på VW Touran når man bruker 3 av baksetene, men når de 2 bakerste også er oppslått er det lite bagasjeplass igjen. (Men det kan jo løses med takboks da). VW Sharan er veldig lik Touran, men har større bagasjerom, så kanskje dere skulle sjekket den??
ApriIbaby Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Vi har Touran. den har samme ant liter bagasjerom som Audi, mener det var noen liter mer enn Avensis og. Uansett så er det bare å sjekke hjemmesidene til bilene for faktaopplysninger så slipper du så mange meninger om dette. Touran er en velig praktisk og familievennlig bil. Vi er veldig fornøyd med vår. Vi skippet sete nr 6 og 7 for bedre baggasjeplass da
Nillo Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 Me har touran og tre barn. Bagasjerommet er litt kortere enn f.eks passat som me hadde før. då fekk me inn kombivogna på langs, mens i touranen går den kun på tvers. kan bli litt lite bagasjeplass når me brukar den store vogna og skal på ferie, men i det daglige har me meir enn nok plass. Når me skulle kjøpe bil, kikka me også på toyota corolla verso, opel safira, mazda 5 og ford s-max, alle type 7 seter. Bilane er like store om dei har 5 seter eller 7 seter, setene er gjemt i gulvet i bagasjerommet. Dei fire første er omtrent like store, mens s-max var størst i seteplass og bagasjerom, men også dyrare enn dei andre.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. januar 2009 Har hørt så veldig mye negativt om s-max'n så den vil vi ikke ha, samme gjelder zafira'n. Men klart Sharan er et godt alternativ hvis vi skulle finne ut at Touran blir for liten bak. Vi må jo uansett se på de skikkelig, prøve de... med og uten barneseter... med og uten vogn og i det hele tatt. Skal uansett ha 7 seter slik at vi har de 2 ekstra i tilfelle. Er ganske ofte vi har trengt det egentlig... Men til daglig vil vi jo bare bruke de 3 setene =)) Tusen takk for fine svar alle sammen =))
Synnøve_Solbakken Skrevet 3. januar 2009 #11 Skrevet 3. januar 2009 Har ei venninne som har Sharan, de er kjempefornøyde De hadde ikke babyvogn i bilden da, de kjøpte bilen når tredjemann kun brukte sportsvogn av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå