supernint Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Jeg er førstegangsfødende med termin i mai. Min mor fødte sine 2 eldste barn ca 1 uke etter termin.. Er dette "arvelig"? Og er selve fødselen noe som ofte blir likt mellom mor og datter? Håper noen vil dele sine erfaringer både når det gjelder å føde rundt termin og selve fødsel:)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Jeg håper at det har en sammenheng for min del!! Jeg har så fødselsangst og min mamma fikk meg 1 uke før termin og mine 2 andre søsken på termin dato. Lette og greie fødseler ikke komplikasjoner i det hele tatt. Håper du får mange svar på denne tråden, jeg lurer nemlig på det samme:)
Musemor med tre søte små Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Min første fødsel var lik den til min mor og min storesøster.
venter_nr_2 Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Min mor har 4 barn og 3 av oss kom alle 12-14 dager etter termin, mens den siste ble hun satt i gang på. Gutten min kom 2 dager etter termin dato. Så håper på det samme med dette barnet også
Pellepan07 Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Min fødsel var mye likt min mors, dvs litt før termin og forholdsvis raskt og ukomplisert. Hadde kanskje lettere fødsel enn min mors første også mht varighet. Har også hørt at dette kan være "arvelig", men noen avvik er det nok med dette også.
lillebøllaspringmadrass Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 mamman min gikk leeenge over med meg. Og ble satt i gang med søstern min. Hun produserer ikke det som setter i gang fødselen selv. Men hun hadde lette og kjappe fødsler. Det hadde jeg og. Men jeg føder mine på menstermin. har gjort det de to forrige gangene og håper på det denna gangen og.
ApriIbaby Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Mamma gikk laaangt over termin med oss og ble satt i gang hver gang. jeg fødte spontant 3 dager etter termin. Planlegger å treffe termin denne gangen *S*
SuPeRmAmMa;) Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Nei ikke i det hele tatt, ikke i forhold til termin eller fødsel. jeg gikk over, det gjorde ikke min mor, jeg lå med kraftige rier i 65 timer min mor hadde hele fødselforløpet på 1,5time.
AO3 Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 Min mor fødte alle sine tre barn etter termin (5-14 dager). Jeg fødte sønnen min 12 dager før termin. Derimot var det likheter mellom fødselsforløpet... I begges første svangerskap gikk vannet uten at riene startet, og fødselen måtte settes i gang. Med min mor (da hun fikk meg) gikk det greit, selv om fødselen ble tøff, for meg endte det i akutt ks. Derimot gikk de neste to fødslene hennes fint, så jeg håper vi fortsetter å være like når det gjelder fødselsforløp, i alle fall.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 3. januar 2009 #10 Skrevet 3. januar 2009 både jeg og min søster er født 11 dager etter termin jeg fødte 9 dager før så for oss, ingen sammenheng
TusseMor07&09&14 Skrevet 3. januar 2009 #11 Skrevet 3. januar 2009 Hadde også et enkelt svangerskap, enkel og rask fødsel, og fikk første mann en dag over termin... akkurat som mamma ;o) Og mine bestemødre hadde også lette og raske fødsler... så at det ligger noe i dette tror jeg nok )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå