Gå til innhold

Sammenheng med din mors termin og fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende med termin i mai.

Min mor fødte sine 2 eldste barn ca 1 uke etter termin..

Er dette "arvelig"?

Og er selve fødselen noe som ofte blir likt mellom mor og datter?

Håper noen vil dele sine erfaringer både når det gjelder å føde rundt termin og selve fødsel:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper at det har en sammenheng for min del!! Jeg har så fødselsangst og min mamma fikk meg 1 uke før termin og mine 2 andre søsken på termin dato. Lette og greie fødseler ikke komplikasjoner i det hele tatt.

Håper du får mange svar på denne tråden, jeg lurer nemlig på det samme:)

Skrevet

Min første fødsel var lik den til min mor og min storesøster.

Skrevet

Min mor har 4 barn og 3 av oss kom alle 12-14 dager etter termin, mens den siste ble hun satt i gang på.

Gutten min kom 2 dager etter termin dato. Så håper på det samme med dette barnet også :)

Skrevet

Min fødsel var mye likt min mors, dvs litt før termin og forholdsvis raskt og ukomplisert. Hadde kanskje lettere fødsel enn min mors første også mht varighet. Har også hørt at dette kan være "arvelig", men noen avvik er det nok med dette også.:)

Skrevet

mamman min gikk leeenge over med meg. Og ble satt i gang med søstern min. Hun produserer ikke det som setter i gang fødselen selv.

Men hun hadde lette og kjappe fødsler.

Det hadde jeg og. Men jeg føder mine på menstermin. har gjort det de to forrige gangene og håper på det denna gangen og. :)

Skrevet

Mamma gikk laaangt over termin med oss og ble satt i gang hver gang.

jeg fødte spontant 3 dager etter termin. Planlegger å treffe termin denne gangen *S*

Skrevet

Nei ikke i det hele tatt, ikke i forhold til termin eller fødsel. jeg gikk over, det gjorde ikke min mor, jeg lå med kraftige rier i 65 timer min mor hadde hele fødselforløpet på 1,5time.

Skrevet

Min mor fødte alle sine tre barn etter termin (5-14 dager). Jeg fødte sønnen min 12 dager før termin.

Derimot var det likheter mellom fødselsforløpet... I begges første svangerskap gikk vannet uten at riene startet, og fødselen måtte settes i gang. Med min mor (da hun fikk meg) gikk det greit, selv om fødselen ble tøff, for meg endte det i akutt ks. Derimot gikk de neste to fødslene hennes fint, så jeg håper vi fortsetter å være like når det gjelder fødselsforløp, i alle fall. :)

Skrevet

både jeg og min søster er født 11 dager etter termin

jeg fødte 9 dager før

så for oss, ingen sammenheng

Skrevet

Hadde også et enkelt svangerskap, enkel og rask fødsel, og fikk første mann en dag over termin... akkurat som mamma ;o)

Og mine bestemødre hadde også lette og raske fødsler... så at det ligger noe i dette tror jeg nok :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...