Gå til innhold

Flere som holder på å bli skallet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en datter for 4 1/2mnd siden. For noen uker siden begynte jeg å miste hår. Nå har det blitt veldig tynt og jeg begynner å få litt komplekser av det. Noen med erfaringer? Er det noe jeg kan spise for at det skal gi seg eller noe annet jeg kan gjøre. Gir det seg bare plutselig igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt d slik siden jeg fikk elstemann for 3.5 år siden. Håret er så tynt at jeg ikke kan ha d ned, ser ut som d er bare tjafser som henger der, å d er flekkvis.

D som skal fungere er ølgjær og b vitamin, d styrker håret:) Det funker på de fleste.

Men på meg fungerer d ikke, kroppen min klare ikke ta opp vitaminene godt nokk så d er bare bortkastet på meg.

Skrevet

Jeg har i utgangspunktet relativt mye hår, og det er alltid langt, for ikke å si veldig langt. Da jeg ble gravid første gang var jeg kjempesyk hele tiden, og manglet antagelig alt av vitaminer - håret raste av og hodebunnen så ut som et månelandskap. Mot slutten av svangerskapet gikk det bedre, og håret ble tykkere igjen. Men man kunne tydelig se at jeg hadde mistet MASSE hår, for det nye som kom ut var jo mye kortere enn den som overlevde. Jeg klipte opp håret i ulike lengder for at det skulle se bedre ut. Jeg trodde lenge at jeg skulle slippe amme - hårtapet, men flere venninner sa de ikke begynte å miste hår før 3 mnd etter fødsel - det stemte - igjen mistet jeg masse, masse hår, kunne tydelig se "viker" i pannen. Jeg klipte det masse og farget det helt mørkt.

Perioden med ekstremt hårtap varte vel sikkert et halvår tror jeg, og jeg har aldri hatt så kort hår som jeg hadde da. Har nesten ikke klippet det siden, og nå er det midt på ryggen. Siden jeg er gravid igjen, er det nå kjempetykt, har ikke mista noe hår denne gangen. Men regner med å miste masse når ammingen begynner, så stålsetter meg og nyter hårpryden så lenge jeg har den... :)

Skrevet

Med nr 1 så mista eg nesten ikkje hår. Men når eg amma nr 2 så mista eg masse hår!! Eg har litt viker og ein liten spiss ned i panna med hår, den var borte og vikene var nesten ikkje viker lengere, meire eit høgt hår feste..... Eg klippte meg etter ca 4mnd, hadde halv lang hår da og klippte det opp for at det skulle sjå ut som om det var meire enn det var. Det har ikkje blitt heilt godt etter det, har tynnare hår enn eg hadde før og den spissen i panna har ikkje komme heilt tilbake så vikene er ikkje så tydelige lengere.

Skrevet

Eg var til frisøren ei god stund etter nr 1, og ho lurte på om eg hadde forsøkt å tynne det sjølv;)

Det vaks ut korte dustar med hår her og der, og eg hadde liksom begynt å få ein tynn, tynn pannelugg;) Alt dette var hår eg hadde mista, men som var begynt å komme igjen etter at babytida var over.

Det går over, og håret vil vekse ut igjen. Det ser berre så tragisk ut medan det står på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...