Gå til innhold

hvem har man meldeplikt overfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener man bør gi barna og en eventuell ektefelle/samboer en pekepinn på hvor man befinner seg til enhver tid, men foreldrene mine krever fremdeles at jeg alltid er tilgjengelig for dem. Er det ikke på tide å løsne litt på lenkene når barna har fått egne barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre barna er 15 år selv da. Kanskje litt viktig å påpeke. Jeg er 24.

HI

Skrevet

Her har regelen alltid vært at så lenge en bor i samme hus, har en "meldeplikt";) Og om en er under 18 og bor på hybel, til en viss grad, men ikke i detalj.

Men bor en i samme hus, så har en "meldeplikt" selv om en er over 18.

Det er sånn jeg har hatt det, og det mener jeg er helt greit og forståelig:) Men å skulle ha det på samme måte etter at en er flyttet hjemmefra, er voksen og har egen familie syns jeg høres helt rart ut. En gang må en jo slippe sine barn:)

Skrevet

Ikke noen grunn til å fortelle foreldrene alt du driver med nei... Enig med deg, barn og ektefelle bør vite hva man skal, men om foreldrene dine ikke får tak i deg en dag, så synd for dem. De har ikke krav på det.

Skrevet

De har jo ikke rett til å kreve at du sier i fra om hvor du skal og slike ting, men selv så har jeg faktisk bestandig gitt beskjed om til mine hvis vi har skullet ut på en helgetur eller ei lengre reise. Dette pga at det faktisk kan skje noe, samt at jeg befant meg i et annet land. Men man varsler ikke fra om at man skal på Rema og kjøpe loff liksom.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...