Klar for å bli mamma Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Vi har vært prøvere i 2 år og har nå fått unna blodprøver og venter på at søknaden for IVF skal ferdigbehandles. Alt tar litt tid, men vi tar det ganske rolig når vi vet at snart e vi i gang. Det e sååååå utrulig spennende samtdig som eg må klipe meg i armen å ikke la forhåpningen bli for stor. Noen flere som e i samme situasjon og som i tillegg er på UNN og skal igjennom det samme? Har selv forhåpning at vi er i gang med nesespray sånn i februrar en gang.
Kira77 Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Kanskje vi sees i Tromsø da. Selv håper jeg at jeg skal får starte på spray for første gang i februar en gang jeg også. Må vente på menstruasjon etter EXU først, så håper jeg at legene ikke mener at jeg må vente flere sykluser. Spennende dette.....
Leieboer funnet! Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Vi er klare for vårt første ICSI-forsøk, skal starte med spray om litt under 2 uker. Utrolig nok har tiden fra forsamtalen i november gått utrolig fort. Hadde trodd at jeg skulle gå og telle dager, men har liksom glemt hele greia ;-) Vi prøvde også i 2 år før vi fikk sendt søknad om IVF. Var en lettelse da søknaden var sendt, var liksom ikke "vårt" problem lenger. Deilig å slippe å tenke på EL-tester og bekymre seg for tantebesøk. Nå gleder jeg meg til å komme i gang med forsøk. Er egentlig innstilt på at dette blir en oppvarmingsrunde, men synes det er veldig spennende å få oppleve denne prosessen på nært hold. Ikke sikkert jeg synes det når det står på, men... Lykke til!
Eva76 Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Nybegynner her og :-) Jeg hører tl St.Olavs hospital. Vi var inne til utredning/forsamtale i starten av august, søknaden ble behandlet på en mnd, men siden vi skal ha icsi måtte vi ta kromosomprøver som tar 7-8 uker å analysere. Desverre fant de feil hos sambo, så nå har vi vært til genetisk veiledning. Genetikeren så ingen grunn til at vi ikke får fortsette så nå håper vi på et raskt klarsignal fra fertilitetsklinikken.
*Harepus* Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Hei Hører til UNN, og er nybegynner har begynt på sprayen og sprøytene da send gjerne en pm.
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Hei! Jeg skal også i gang med prøverør på St. Olavs, men vet ikke når da. Vi venter på svar fra kromosomprøvene. Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar? Så jobber samboeren min på sjøen, så vi må tilpasse det hans turnus også. Men blir spennede og kjekt å komme i gang, jeg har nå stor tro på at dette vil gå bra!
Klar for å bli mamma Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2009 Så bra at det e flere som snart e igang, det e jo tross alt godt å være igang. Kan jo bli ei lang ventetid med prøving. Ønske alle masse lykke til å send meg gjerne en pm så kan vi holde oss oppdatert på erfaringe. Masse lykke til
Eva76 Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Elisabeth77: Hos oss tok prøvene hans ca 7 eller 8 uker, mine måtte det ha skjedd noe med, for jeg tok prøve over ei uke før hans og de ble ferdige over ei uke etter. Når tok dere prøver? Kansje vi kan følge hverandre? Vi hører også til ved St.Olavs. Nå venter vi bare på klarsignal til oppstart. *utolmodig*
Klar for å bli mamma Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2009 Får desverre ikke til å sende deg pm så vet ikke hva eg gjør galt:-) Kanskje du får til å sende meg en. Skulle jo så gjerne vist hvordan det går med deg og denne fasen i prøverørs. Bestandig godt å kunne høre litt fra andre i samme situasjon.
glory78 Skrevet 6. januar 2009 #10 Skrevet 6. januar 2009 Vi skal igang på Riksen om ca. 4 uker..spennende... Har forsøkti 3 år å få barn, 1 MA og 1 senabort på oss...(ble gravide selv) Krysser fingrene for at det fungerer med IVF =) Hvorfor blir det IVF på dere? Hos oss er det pga mine uregelmessige sykluser...
Klar for å bli mamma Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 7. januar 2009 Hos oss er det på grunn av nedsatt sædkvalitet. Vi har ikke blitt gravid i det hele tatt tross alt lenge prøving.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå