EbbaLille c Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Skal ut å handle vognpose til gullet, men er da veldig usikker på hva jeg skal kjøpe! Har sett på Odenwalder sine og voksi sine, flotte og dyre! På Reflex har det tilbud på dunpose med lammeskinn og lammeskinnsposer (699kr-1099kr) Er jo veldig billig det da! Vet ikke hva merket det er, om det er Reflex eget merke. Uansett, vi bor på vestlandet og har ikke masse minusgrader i løpet av året, noen som kan annbefale en pose?
Trollemor og snuppa! Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Foreldre & Barn hadde test på vognposer nå, tror Odenwalder kom dårlig ut, men de er kjempefine! Vi har Voksi, men jeg synes det er veldig mye bretting og knyting... :oP
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Det som er viktig er at den er lang nok til å vare perioden ut. Har hatt en lammeskinnspose fra Reflex som var veldig kort. Passet fint i bagvogn med små bager, men ikke når barna blir litt større. Når man først skal investere i vognpose, er det lurt å tenke langsiktig. Kjøp foreldre og barn, og les vurderingene der, da får du også tips om hva som er lurt å tenke på.
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Vi har voksipose til mellomste på 2,5 år og merinoullpose fra Going til minste på 7 mnd'er.
AmExx Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Har kjøpt EasyKid sin EasyGrow pose. Den kom bra ut i F&B testen og vi er storfornøyd med den. Jenta mi kan ligge i kun body i den når det er minus ute, med hals, lue og votter da seff. Og er god og varm uten å være klam. Den kan åpnes helt sånn som voksiposene, slik at de blir et leketeppe, eller en pose uten bunn om de er større og skal sitte i den med sko. Når man ikke har den siste delen på posen passe lengden perfekt i bagvogna, og det er felter sånn at man kan klippe hull til sæler. Liker ikke poser der det allerede er klippt hull jeg... Vet lilleprinsen har den på tilbud på til 1600 tror jeg. Og den kan snøres sammen i toppen sånn at den blir lun og god:)
turbotassen Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Hvis du tenker å ha den ut vognperioden (de fleste barn sitter ikke i pose stort lenger enn ca 2,5 år for da vil de ut å gå og må ha dress uansett....) bør den være ca 115 cm. Det er bla Odenwalderposen. Den kom ikke bra ut i test men jeg er veldig fornøyd med min. Har også hatt voksiposen og vært veldig fornøyd med den men den passer ikke i den vogna jeg har nå. Easy grow posen er nesten lik Odenwalder bare at den kan forlenges. Jeg har ikke bruk for så langt forlengerledd fordi det vil stikke lang nedenfor vogna når barnet sitter. Jeg har en OTH vogn. Har også en Artlander maxiflexpose. Den kan også anbefales. Jeg er iallefall glad i dunposene med glidelås foran. Varme og gode og praktiske. Ville ikke lagt så mye vekt på den testen i FOB for min Odenwalder er like fin etter mange vask og god og varm.
Mammapostei! Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har også Odenwalder, men jeg har Lammy. Den har lammeskinn i bunn som kan taes helt av med glidelås. Synes den er helt knall jeg! Reagerte litt på testen i F&B, men nå var ikke akkurat min pose med da.
togutter-08og10 Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Vi har en pose i lammeull og den er veldig åpen oppe. Var ikke klar over at det kom til å bli et problem og er veldig misfornøyd med den. Gutten er varm nedi posen men kald rundt skuldrene. Vi har teutonia vognen og sportsdelen er ikke særlig lun syns jeg. Har tenkt å kjøpe lammy fra Odenwalder..
Blopp1 Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 Jeg vil anbefale voksi urban,den er knall-god. Jeg har også en "gammel" voksi (2007 mod) pose,og jeg er fornøyd med den og. Men skulle jeg valgt mellom de 2,så hadde jeg valgt urban. Jeg dro litt rundt på barneforretningene da jeg skulle kjøpe meg en ny vognpose,for å høre hva de ansatte anbefalte av type. De jeg hørte med anbefalte urban-posen fremfor odenwalder.....
wireless wife Skrevet 3. januar 2009 #10 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har testens taper, Oldenwalder Holly, og er som de andre i tråden her også kjempefornøyd med den. Den taper på at den er lite vannavvisende og at den er lite brannsikker. Men det gjør meg engentlig ingen ting. Dersom det er regn eller fuktig ute så tar jeg regntrekk over, og jeg har ingen planer om å plassere barnet mitt i et bål slik at posen kan antenne. Hehe. :-) Jeg annbefaler Oldenwalder Holly på det varmeste. Det er en kjempebra pose (det er oldenwalder Mucki også, men den er kort og kan ikke brukes så lenge. Holly er kjempelang og kan brettes innover slik at den passer godt i bagvogner til små barn også. Oldenwalder Holly har kjempemyk og god "pels" på undersiden i søtt bamsedesign, og er varm og god. Den kan smøres sammen i åpningen slik at man beskytter bedre mot kulde og vind de dagene det trengs. Glidelås hele veien ned gjør at det er lett å legge barnet i posen og å ta det ut. Den kan også brettes helt ut og brukes som dyne (vi bruker den som reisedyne på ferie og reiser og slikt. Så slipper vi ta med både pose og dyne som vil ta masse plass. Genialt). Vi har som oftest rundt 0 grader eller et par pluss om vinteren, og da er posen perfekt med ullundertøy og tynn hel dress av merinoull på barnet. Hun er perfekt varm hver gang da. Er det en del minus så kler jeg på henne strikket ulltøy eller en ytedress i posen. Jeg betalte 1100 for den på barnes hus. Var på tilbud. Jeg har også en voksi-pose som vi fikk lett brukt, men den bare ligger og slenger. Det ble alt for mye styr med bretting og knyting, og den var i overkant varm når det er null eller litt pluss. Måtte ha bare ullundertøy (og lue og votter da) og da ble det veldig sårbart dersom hun sov urolig og flyttet på seg slik at det ble åpent på den ene siden av henne og slikt. I tillegg til disse to posene har vi skinnpose fra nøstebarn som vi brukte i knapt et år. Den er kjempegammel, men like god som da den var ny. Kjempekvalitet på posen. Er brukt til tre barn. MEN! Da hun nærmet seg ett år var posen alerede blitt for kort. Det tok ikke lang tid før hun ble bar på øverste del av overkroppen. Og i tillegg er det ikke mulig å stramme inn i åpningen så det ble veldig mye "trekk" ned i posen. Jeg annbefaler altså Oldenwalder Holly. Den er genial. Så lenge du har regntrekk over når det regner og ikke har planer om å plassere den i bålet så. hehe. :-)
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 3. januar 2009 #11 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har nøstebarnet sin lammeskinnspose. Det er virkelig ikke noe som slår lammeskinn. Og skinnene fra nøstebarnet er ubehandlet og inneholder masse lanolin som til en viss grad er selvrensende. Renser bl.a. urin, svette osv.... Utrolig praktisk.... Ja, den kom ikke på førsteplass i f.b. testen fordi den ikke var vannanvstøtende, men jeg har bare vind trekket til vogna over, så da er det problemet løst. + at det var den mest brannsikre posen av dem alle. https://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_EPCSSItemDescription.aspx?WTID=939&WREC=43727797692&WKEY=%5b65534%3a43727797692%5d
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. januar 2009 #12 Skrevet 3. januar 2009 Vi har odenwalder Mucki.. Veldig fornøyd! Han er alltid god og varm!
Ophelia & Jr. Skrevet 3. januar 2009 #13 Skrevet 3. januar 2009 Vi har en Troller Iglo pose med ull i bunnen og dun i overdelen. Er kjempefornøyd med den! Jr er alltid god og varm når jeg tar han opp. Posen er kanskje litt kort, men det har bare vært en fordel for oss, slik at vi har kunnet bruke den i baggen. Har kjøpt med forlenger, slik at den kan brukes lenge.
*Lissi* Skrevet 3. januar 2009 #14 Skrevet 3. januar 2009 Hadde voksi pose da minsten var liten. Var kjempe fornøyd med den, men synes det var altofor mye styr da han begynte å gå. Opp og ned av vognen vart så styrete med den synes jeg. Kjøpte odenwalder lammy og er super fornøyd med den! Vet ikke om det har vert noen test av den, men snuppa på 3 mnd. er alltid varm og god iallfall.
EbbaLille c Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 3. januar 2009 Da har vi vert å handlet. Vi kjøpte en voksi urban, syntes den virket helt super! Var praktisk med den forlengerdelen da. Det var mange flotte poser å velge mellom. Vurderte lenge den ticket to heaven men til slutt sto det mellom voksi urban og odenwalder. Håper gullet for glede av denne posen i noen år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå