Gå til innhold

Hvor ofte grøt?


Anettemor82

Anbefalte innlegg

Her pleier vi å gi frokost og kvelds, men jeg lurer på om han skal få skive til frokost istedet eller om det er best for han å få så mye grøt. Det er ingen problemer med det. bare lurer hva dere gjør?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her har vi gått over til mer brød fordi hun var lei av grøt, men jeg vil gjerne at hun spiser det to ganger om dagen hvis vi får det til ;-) Da er man jo sikker på at de får nok jern pluss alt i mme (som det jo er i grøten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho nekta å opne munnen, så her gir vi ikkje grøt for tia. Men kjem nok til å prøve igjen med litt om ei stund. Så no går det i brødmat til frukost og kvelds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene får en brødskive og en liten grøtporsjon både frokost og kvelds. Grunnen til at hun får begge deler er at jeg synes det er litt styr å gi begge mine små mat samtidig, så da får hun brødskive å sysle med mens jeg ordner i stand mat til storebror og grøt... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea får grøt 2 ganger for dag. En gang på formiddagen, i ca.11 tiden. (Når hun står opp får hun 220 mme). Og så igjen til kvelden, ca. 18.00. Har merket at hun vil ha litt mer og tygge på når det kommer til grøten, så vi har begynt og hatt i litt musli. Finnes desverre bare 1 type grøt som hun kan spise og det er kornblanding med banan og eple. Så derfor må vi trikse litt slik at hun ikke skal bli lei av den. Har laget et par ganger selv også, men som oftest tar det for lang tid og hun blir utålmodig og sint og nekter derfor og spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor får grøt to ganger - morgen og kveld. Hun liker det godt og jeg synes det er greit at hun får den melken, som er i grøten. Har sluttet å amme får noen uker siden og hun får ennå ikke kumelk. Jeg kommer til å fortsette med grøt så lenge hun vil spise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det nesten aldri grøt lenger, han får stort sett brødskive og en og annen grøtporsjon. Synes det er så enkelt med brødskiver i forhold, og han synes også det er godt. Det virker jo som om han er i god form, så jeg regner med at han får nok jern med maten vi spiser. Vi har risengrynsgrøt noen lørdager, og vi spiser havregrøt noen frokoster og da spiser han jo grøt, men vi lager sjelden babygrøt.

 

Han får heller ikke mme lenger, han har fått kumelk fra oktober, det går også helt fint. Det begynte vi med fordi han ikke ville ha mme, og det er jo en del viktige mineraler og vitaminer i melk så da får han det. Det er ikke noe allergi verken i min eller pappaens familie, og da vi var små fikk vi jo kumelk fra 6 mnd, uten at jeg kan se at jeg har tatt skade av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...