Gå til innhold

lekker jeg fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, har lest en del om dette nå og blir litt redd. går allltid med truseinnlegg. om kvelden er det alltid litt bløtt med en gulig farge. er det kanksje urin? merker jeg lekker en dråpe dersom jeg nyser f. eks. men føler avogtil at det plutselig er noe som renner, er dette utflod da? hvordan vet man om man lekker fostervann eller om det er utflod? for tre dager siden var jeg på ultralyd for å sjekke morkaka ( den låg lavt, - hadde nå flyttet seg fint). hadde de ikke sett på uløtralyden dersom jeg lakk fostervann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ser ikke på ultralyden om du lekker fostervann, i alle fall det jeg fikk beskjed om, men ring føden og snakk med de... de kan gi deg svarene du trenger

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

De kan sjekke om du lekker forstervann ved å ta en innvendig ultralyd på deg.

Ring føden og få deg en sjekk. Det hjelper på nattesøvnen.

Jeg har vært inne til en slik sjekk 2 ganger alt og det var ikke fostervann.

Vi må huske på at vi har mye mere utflod nå enn før vi ble gravide, og vi har kanskje lettere for å lekke litt urin også alt ettersom hvordan barnet (a) ligger...

Skrevet

De sa på føden til meg i dag at hvis hodet ikke har festet seg så er det lite sannsynlig fostervann man lekker fordi det da er fri plass til det. hvis hodet er festet og det renner enten jevnt eller som en foss så er det muligens fostervann, for da stenger hodet for fri ferdsel for å si det slik... Forskjellen på urin og fostervann har jeg etterhvert lært meg er lukten (skal visst lukte som sæd eller være luktfri). Urin lukter... vel urin eller salmiakkaktig. Fargen er også annerledes har jeg forstått. Urin er gul, fostervann er enten blank, eller kan være grønn eller brun/svart hvis babyen er stresset og har bæsjet i vannet.

Har ikke født selv og ikke hatt vannavgang, så jeg har kun basert mitt svar på det jeg har lest, hørt og forstått fra diverse kilder.

Skrevet

i dag har jeg bare hatt litt bløtt i truseinnlegget så tviler på det er fostervann- er i såfall ekstremt lite. skal til legen på mandag så får høre da.

Skrevet

Det er vanlig at utfloden blir helt vanntynn på slutten. Men likevel er det jo litt farge på det. Prøv å gå uten truseinnlegg i noen timer, da er det lettere å se om det er farge på det.

Jeg har oppdaget at jeg lekker når jeg har badet...(altså det kommer vann inn i dåsa mens jeg bader... og renner ut igjen etterpå)

Lekkert!

Første gang fikk jeg småpanikk, og trodde det var vannet som var begynt å lekke. Og det var det jo, bare ikke FOSTERvann! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...