Gå til innhold

kanINA *og spira* her er jeg nå :)))))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

idag starter jeg min tid på 3 trimester :) er veldig rart, og føler meg ikke klar for det i det hele tatt!!! synes ikke jeg er noe mer gravid enn for noen mnd siden, men kan ha noe med at jeg enda er uvel og ikke legger på meg, så synes liksom ikke magen endrer seg stort.. D sier den blir større, men ser det ikke selv...

Har vondt i bekkenet igjen, så regner ikke med at jeg tar tak i noe mer jobbing, merker også at jeg er helt pumpa med alle 4 barna her om dagen, så må ta det jeg klarer hjemme og droppe resten ;)

på mandag skal jeg på ks samtale og jeg gruer meg veldig, skal også spørre om de kan sjekke lily siden jeg ikke legger på meg, er redd hun kanskje ikke vokser som hun skal... kjenner henne jo hver dag og vet hun lever, men vil gjerne vite at hun vokser også, så håper de tar meg seriøst.. fikk vekst kontroll på lara sist også, og da stoppet jeg å kaste opp mye før..

har blitt forkjøla igjen også, så det merker jeg også på formen.. nå har vi gått å hanglet i snart to mnd, så håper dette er siste runde..

ellers er alt fint og rolig her, vi har noen små bumper forann oss i forhold til leiligheten og jeg merker jeg gruer meg til å fortelle D det, men jeg må bare ta tak i det.. han kan heldigvis ikke stikke av lenger, for nå er så og si alt han eier her hos oss...

våre sove rutiner er også helt ute å kjøre, så vi må ta tak i det for fra mandag så blir det vanlig barnehage dager på lara igjen.. tenkte å lete litt rundt i nærområdet her og se om det finnes noen private parker eller noe som har ledig plass så jeg kan si opp plassen hennes og heller få henne hit i nærområdet, er veldig mye reise vei og jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å bli jobbende der så veldig lenge når jeg er tilbake fra perm...

hvordan går det med magen din? føles formen grei??

ha en fin dag!! stoooooooooooooooooooor klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lily har det nok bra skal du se. Regner med at hun vokser sånn som hun skal, er nok derfor du ikke legger på deg noe fordi hun tar det lille du får i deg av næring.

Jeg gikk på vekta i dag for første gang på over 2 uker, har nå gått opp 9,5 kilo.

Kjenner jeg blir litt deppa og redd.

Redd for å få en stor unge, ungen ligger størrelsemessig 2 uker forran skjema, dette har jeg fått bekreftet av to forskjellige radiografer, senest 1.juledag. Er så redd for å få en stor unge, håper på fødsel i midten av februar. Med Ina la jeg på meg 5 kilo alt i alt og hun veide 3635.

Magen vokser, men føler at det meste har lagt seg på rumpa og lårene.

Med Ina fikk jeg høre hele tiden at jeg var så stoooooor, men jeg følte meg skikkelig fin og var stolt over magen min.

Denne gangen får jeg høre at jeg ikke er så stor og at jeg ser flott ut, men jeg føler meg helt jævlig og som en dass, trives ikke i det hele tatt.

Har kanskje med den kvalmen å gjøre, sliter på å ikke klare svelge sitt eget spytt uten å brekke seg til slutt, alltid måtte ha noe i munnen.

Sliter med konstant soppinfeksjoner, går på andre kombikuren på 3 uker nå og føler meg lite lekker nedentil.

Sex kan jeg ikke huske sist vi hadde, føler jeg ikke strekker til på noe måte. Sambo vil gjerne at jeg skal kle av meg og ligge inntil han og kose osv, synes jeg er så flott og blablabla, men jeg har hverken lyst eller ork. Forsøker han å ta meg på brystene trekker jeg meg unna, de er så ømme og så får jeg kynnere av ingenting.

Han forsøker å være forståelsesfull, men det sliter jo litt på han da, aldri å få nærhet.

Var ikke sånn sist, men da holdt jo ikke kvalmen på så lenge heller da.

Kjenner at jeg er ferdig med svangerskap og fødsler nå, var ikke det sist, da visste jeg at jeg ville ha en til, men denne gangen er det definitivt. Er altfor tungt for kroppen min.

Håper du finner en park til Lara litt nærmere da, hadde gjort ting litt lettere for deg det.

Fikk sjekket sykemeldingen min i går, hadde fått den i posten, og den varer til og med 27. Januar.

12 Feb gåt jeg ut i permisjon, så da har jeg vært sykemeldt 100% hele svangerskapet, føles ikke sånn, men men.

Takk for at du gadd å høre på sytet mitt.

Kos og klem

Skrevet

idag fikk jeg datoen!!! 23 mars blir det ks.. super skummelt og tenke på nå, og så ble jeg litt skremt av legen som kom med alle komplikasjonene, men det kan jo skje mye ved en vanlig fødsel også, så klarer nok å komme over det til slutt og glede meg. vet jo at jeg ikke vil gå gjennom det samme som sist en gang til, så har tatt rett valg! fikk også time til vekstkontroll den 2 feb, siden jeg fortsatt har perioder hvor jeg kaster opp og enda ikke har lagt på meg noe.sikkert bare jeg som overbekymrer meg, men greit å få en ekstra kontroll ;)

min redsel var også det å få en stor unge igjen, siden lara lå under normalen på symfysen så lenge og ente opp med å være så stor ved fødsel, derfor jeg ba om ekstra vektkontroll nå også, i tillfelle fødsel skulle starte av seg selv.. har en liten magefølelse på det..

jeg føler meg heller ikke særlig lekker om dagen, enda jeg ikke legger på meg, her er det bare magen og puppene som vokser, men allikevel så føler jeg meg grusom!! men nå har jeg blitt forkjøla igjen, så i løpet av siste 5 ukene har jeg hatt 2 forkjølelser og en omgangssyke.. så kanskej ikke rart jeg føler meg uggen og fæl.. har heldigvis ikke noe problem med kroppskontakt denne gangen, men jeg hadde det som deg sist jeg var gravid, da klarte jeg ikke at noen kom i nærheten av huden min engang :-o men nå har vi sex en sjelden gang, "uheldigvis" så har lysten til D kommet tilbake nå når vi bor sammen, men han skjønner at min lyst ikke er her helt, så er lite mas om sex. for meg holder det egentlig med litt nærhet og kos akkurat nå hehe.. jeg har hatt masse problemer med soppinfekjsoner før, så kjenner igjen den følelsen også, det er ekkelt å ikke føle seg på topp.. godt det ikke er lenge igjen fro noen av oss :D

jeg har stooor tro på at dette er mitt siste svangerskap også, ivertfall nå som jeg ender opp med et ks til.. og så tror jeg vi klarer oss fint med de ungene vi har nå :) klarer ikke se for meg noe glede ved å gå gjennom alt det her engang til, langt derifra!!!

leverte lara idag og de vil så gjerne at jeg skal jobbe litt igjen fra neste uke, aner ikke helt hva jeg skal gjøre.. må se hvordan formen er i slutten av uka tenker jeg... vanskelig å ta et sånt valg...

håper du har en fin dag i dag!!!!!!!!!!!

stooooooor klem

Skrevet

Godt å høre at tankene mine er normale, selv om jeg selvfølgelig ikke har lyst at du skal ha det sånn som du har det.

Jeg synes absolutt ikke at du skal begynne å jobbe igjen, nå må du virkelig bruke litt tid på å komme deg ovenpå, du har jo aldri rukket å komme deg i det hele tatt, har jo alltid vært noe som skjer rundt deg.

I morgen skal jeg ut å spise lunsj med en hel gjeng andre gravide, det blir koselig.

I dag skal vi ut og se etter ny vaskemaskin og så skal jeg endelig få meg tørketrommel:) Skal bli deilig å kunne tørke sengetøy, undertøy og håndklær litt fortere, mykere blir det jo også.

Og i løpet av uka skal jeg begynne å male rommet til snuppa, og komme oss en tur på ikea og få handlet inn siste rest til soverommene våre, er så lei av å ikke ha ting på plass, begynner å bli skikkelig stresset kjenner jeg, ingenting er på plass bortsett fra hentesettet, og det får jeg ikke vasket før snuppa får seg ny seksjon og jeg får frigjort stellekommoden som hun har på rommet nå.

Det ordner seg nok til slutt..hehehe, mye man skal tenke på.

kos og klem

Skrevet

du og alle andre rundt meg har rett, jeg bør ikke jobbe.. men har så vondt for å si nei.. men skal la det være litt opp til legen på mandag.. har jo en kraftig forkjølelse nå så kan ikke helt se at jeg kommer til å klare å komme meg på beina igjen til mandag.. men men, får nå se ;)

vi skal også ha oss tørketrommel snart, har tørkestativ stående hele tiden og vi blir begge gale av det, så det skal bli himmelskt!!!

har du fått begynt på noen av prosjektene dine?? jeg tar det helt med ro og bare hoster og harker på sofaen hehe..

fikk kjøpt oss vogn igår da, ble en emmaljunga classic med løs hard bag, hadde samme til lara så det var litt rart å hente den og trille den hjem hehe.. så nå mangler vi ingenting stort, bare litt kluter og små stæsj ;) D sier jeg bygger reir som bare det om dagen hehe.. men det er hyggelig, synes dagene går så fryktelig fort nå og redd for at jeg skal bli enda mer imobil når det nærmer seg..

har også bestemt meg for å ta lara ut av bhg fra mai, og vente til hun får plass her i nærheten, familien skal hjelpe meg å avlaste meg med henne gjennom sommeren, så da sparer vi mye reisetid og penger, og det føles godt!!

nå fikk jeg bablet litt igjen ;) vi snakkes plutselig snupps!

stooor klem

Skrevet

Er nok greit å la legen bestemme, regner med at han sier du skal ta det med ro og ikke tenke på jobb. Er deilig å la andre bestemme sånt inn i mellom.

Her hjemme blir jeg litt smågal.

Sambo nekter meg å gjøre noe som helst for tiden.

Har så mye kynnere og de to siste kveldene har jeg hatt litt mens-smerter og sammentrekkninger, så jeg får ikke lov til å gjøre noe av det jeg vil.

Men i dag blir det i hvertfall inn på Ikea en tur, for svigers har snuppa.

Bare jeg får handlet det jeg trenger der, kommer jeg i hvertfall i gang.

Så i morgen begynner jeg å rydde og vaske ett og ett rom her hjemme, så er det unnagjort i hvertfall

Lurer på om jeg skal lure ei venninne til å kjøre meg til en maleforetning så jeg får kjøpt maling til rommet til Ina.

Tormod nekter meg plutselig å begynne å styre med det, men han vet jo ikke hva jeg driver med når han er på jobb...hehehe og når jeg først har alt i hus, kan jeg jo ta det litt etter litt.

Har begynt å strikke en bukse til babyen da, så i dag har jeg bare sovet og sittet med beina høyt og strikket.

Godt å bare slappe av inn i mellom.

Har bestilt vaskemaskin og tørketrommel i dag, så regner med vi har det i hus på fredag, da starter jeg med å vaske babytøyet:)

Er litt spent på timen min hos jordmor på fredag, lurer på om hodet har festes seg, kjenner i hvertfall at jeg har noe mellom beina på en måte.

Det med å ta Lara ut av barnehagen er nok lurt, dere sparer mye tid og frustrasjon på det tror jeg.

Det må jo dukke opp en ledig plass til henne innen høsten skulle en tro.

Grattis med vogn på plass da, er gøy å ha i hus og gå å se på..hehehe

kos og klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...