Gå til innhold

Oh Kåre Magnus....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen sak å stå opp med ungene grytidlig en morgen når Kåre Magnus er på skjermen. Han er så utrolig deilig! Åååå, blir helt lysten:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...han har et harry navn.

.... han har et fuglebryst.

.......han har ujevn skjeggvekst.

...........er ellers en søt gutt.

Skrevet

hvem er kåre magnus???

Skrevet

Kåre Magnus er ikke Harry-navn.

To helt vanlige norske navn satt sammen.

Alle disse engelskklingende navnene som det er så mange av er noe helt annet....

Skrevet

Norske navn satt sammen kan i aller høyeste grad være harry. Som sverre magnus foreksepel.

Skrevet

Det viser at du er Harry og ikke har forstått det. Gratulerer.

Skrevet

Du er ikke særlig opplyst. Påståelig derimot, det er du. Trist.

Skrevet

Det er faktisk sånn at de som er litt Harry selv ofte ser på norske navn som er satt sammen for Harry. Men det er helt sant. Dere har misforstått. Foreldrene til Kåre Magnus er sikkert lærere..... Det er ikke dine..... Hele forskjellen på forståelsen. Kåre Magnus heter helt sikkert etter to bestefedre. Veldig normalt og ikke Harry.

Her må du nok lese deg opp. Men litt Harry er du nok.

Skrevet

Dette er vrøvl. Hva som defineres som harry er variabelt, og vil variere fra samfunnsgruppe til samfunnsgruppe. De som bor i Bærum vil ha en definisjon på harry, de som bor på Gjøvik en annen. Dette er helt elementær kunnskap.

En lærer kan være harry, en millionær kan være harry, en frisør kan være harry. Harry hører ikke hjemme i en spesifik geografisk gruppe, eller yrkesgrupper. Harry er variabelt. Trekk hodet ut av rompa og lukt litt på den virkelige verden.

Språket er under stadig utvikling. Definisjoner i ordboka kan være svært avvikende fra menigmanns oppfatning av betydning. Ord og uttrykk forandrer innhold. Som foreksempel det å være skutt. Fra gammelt av betyr det at man er død. Idag betyr det ikke nødvendigvis at man er død, selv om man er skutt.

Skrevet

Ja, ja Harriet. Du gir deg ikke så lett. Du høres harry ut i mine øyne da. Kåre Magnus er et helt vanlig navn. I mine øyne er Mariell, Vanessa, Roger, Ronny, Chantelle, Linda, Anita, Tommy etc. Harry. Og jeg har til gode å treffe en lærer som har kalt barna sine for dette. Men mange nyrike.... Så litt rett har jeg. Men folk som er litt harry selv liker å tro at gamle norske navn er harry hvis de er satt sammen. Helt i begynnelsen var det ofte det litt "bondske" som gikke for å være harry. Men som du sier så har tidene forandret seg. Og det har du dessverre ikke fått med deg... Nå er det altså de engelske navnene du blir satt i bås av. Og husk det var du som begynte å hetse Kåre Magnus. Et helt vanlig norsk navn.

Skrevet

Sporet litt av eller jenter..?

Men ja, Kåre Magnus er skjønn han! :)

Skrevet

Du virker svært lite informert. Det er ikke bare en kategori navn som oppfattes som harry. Du virker lite smart som innbiller deg at din mening og oppfatning er retningsgivende for hva som er harry. Dine meninger er retningsgivende for deg.

Min barneskolelærer hadde to barn, tommy og jonas. Jeg vet ikke hva som tilsynelatende får deg til å tro at lærere aldri kaller barna sine noe harry, men det passer i den ellers ignorante fremtoningen din :)

Hva har det at jeg kaller kåre magnus harry med noe å gjøre siden jeg må huske det? Og hva vet du om hva jeg har fått med meg? Jeg ler av deg so i all sin selvforherligelse, faktisk tror at du sitter på sannheten om hva som er harry. Arrogansen lenge leve. Hva folk oppfatter som harry er individuelt og kulturelt betinget. Skaff deg litt kunnskap. God bedring :)

Skrevet

Ikke i det hele tatt. Jeg forsvarer hans skjønne navn.

Skrevet

11.28

Du høres jo like sta ut. Herreguud! Hvem har gitt deg lov å kalle Kåre Magnus for harry. Også kjefte på alle som ikke er enig med deg. Intolerante stabeis! Skjerp deg!

Skrevet

Hehe, jeg skal sende denne tråden på link til ham, tror han blir stolt over å indirekte starte en dyptgående harry-debatt!

Skrevet

navnet hans er fint...og ja han er søt han... men mine barn liker han ikke!!!!! Syns han ødelegger julemorgen, sier de!!

DESVERRE, hadde vært deilig om de ikke bare hadde likt filmene men også programlederne..for de blir veldig distrahert...og gidder ikke se på... (ikke at det er tvang, men barna mine har vært våkne i kanskje en time når julemorgen begynner, og det hadde vært godt å slumre litt lengere for oss voksne)

Skrevet

Du kan ikke lese du anonym 15.33? Folk må gjerne være uenog i at kåre magnus er et harry navn, men det blir for dumt når de påstår at de har sannheten over hva som defineres som harry. Les igjen, bruk huet og kom tilbake med en unnskyldning :)

Skrevet

Synes Kåre Magnus er sjarmerende og dattera mi klager ikke. Ville nå helst hatt Nissa Nyberget der jeg da ...

Men om forldrene er lærere - faren hans har ihvertfall lang erfaring i å spleise folk i Reisesjekken (Helge Hammerlov Berg), ikke så læreraktig, kanskje?

Kåre er vel ikke et harry navn, men ikke mange som velger det ti barna sine i dag - heldigvis. Magnus er et av de flotteste navnene jeg vet om.

Skrevet

Hva?! Er det sant?? Er faren hans virkelig Helge Hammelov Berg??

Hm, det svingte pendelen litt andre veien, men syns fremdeles han er deilig!

Hilsen HI, som gir blanke i om noen mener navnet er harry. Fyren er HOT:)

Skrevet

Nei, det er du som har vært frekk og påståelig hele tiden. Og det var du som startet det hele. Jeg er så oppddragen at jeg aldri hadde kalt noen Harry for navnet sitt. Så det er nok du som tror du sitter med sannheten. Det var jo du som startet!

Skrevet

Trodde Halge Hammerlov Berg bare hadde to døtre jeg. Men han var jo lærer før han begynte med reisesjekken. Så da fikk vi det bevist. Faren er lærer.

Skrevet

Etter din logikk er det da den som starter en diskusjon som tror de eier sannheten. Smart. Lur du :)

Skrevet

Vet ikke hvem faren er, men moren hans er i hvert fall utdannet førskolelærer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...