Oslo-71 modell Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Er det noen av dere som har tatt tog med TFK vogna? Synes å huske at noen hadde sagt at den ikke kom inn på toget...?
moden mamma Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Det var nok meg som sleit litt... jeg hadde fremdeles bag'er på da.. Mulig det går bedre nå med sportsdel. Det største problemet var at de "klipene" på siden spratt opp da vi letta vogna - var litt tungt lasta... "Mor og barn"-kupeen som vi hadde var det ikke plass til vogna i. Hvor skal du sitte i toget? Og - hvilket type tog?
Oslo-71 modell Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2009 Det var deg ja-var det jeg trodde:-) Har ikke bestilt tur enda. Orker ikke at toget hvis jeg ikke kommer inn med vogna-da kan jeg like gjerne kjøre bil... Hva slags type tog tok du?
cammis80 Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Eg tok toget til bergen og vogna gikk inn døra, men har EasyWalker. Fikk heller ikkje plass i mor-barn kupeen, men ved siden av var det handikapp kupe, så fikk plass der. Toget var av den gamle rød typen.
moden mamma Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Var vel litt uklar.. det jeg mente få frem er at jeg fikk aldri testa om at vogna kom inn "hoveddøra" - men det antar jeg siden en kommer inn med rullestol. Greide trille i gangen hvor kupeen var, men kom ikke inn i mor og barn - som cammis. Tror helt klart jeg også hadde kommet inn i handicap-kupe. Ellers så var det helt genialt å ta tog med jentene og kommer helt klart til å velge det fremfor å kjøre alene hjem til foreldrene mine med bil.
Thea-81 Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Vi bestilte oss tur til Bergen i dag (riktignok med mannen - så slipper å drasse på alt alene..inkl bilstolene..) Fikk en egen kupé med (slik jeg forsto det) fire seter og bord i midten + en eller annen form for plass til vogn. Dro på Nathional og fikk snakket med dame i luken slik at hun kunne sjekke hvilket tog som gikk og hvor vi kunne få sitte. Er spent på hvordan det går, en av gutta vil jo helst ligge på gulvet og rulle 24 timer i døgnet..
:Kiki Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Vi har ikke bil og kjører derfor tog med tfk vogna OFTE. Jeg har fått inn vogna både med bag og med sportsdel hver gang. Både i familievogna og i vogna der det er sånn brus og snop automat. Ikke noe problem! God tur
moden mamma Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 Familievogn og familiekupe er ikke det samme :-) Kupe er et lite rom med 2x2 seter med bord mellom. Som tvillingmamma kan man reservere hele kupeen.. i familievogna, rett ved handicapcupe og toalett på noen av togene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå