Gå til innhold

gravid rett etter mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

går det an? Hadde sex 2 dager etter mensen.. Har alltid fortalt andre at det er de dagene rundt eggløsning man blir gravide.. men nå når jeg hadde sex uten beskyttelse selv, og absolutt ikke vil bli gravid er jeg litt nervøs..Er helt sikkert uten grunn, men trenger at noen sier til meg at man ikke kan bli gravid på den tiden i måneden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rett og slett trist at man ikke lærer mere om forplantning på skolen en at sex kan føre til barn. Mange voksne damer lurer på elementære kroppslige spørsmål. La oss ta det første først. Du kan være gravid, ta en angrepille. . En gjennomsnittlig menstruasjons syklusen er 28 dager. Der den gjennomsnittlige lutealfasen, tiden fra eggløsningen til mens er 14 dager. Hvis mens blødningen din varer i ca 5 dager og du har sex to dager etter mens vil det si at du har sex på dag nr. 7 Nå er det 7 dager til eggløsning. Det er kun etter egget løsner og ca i 24 timer du kan bli gravid. Sperm lever stort sett ikke over mer en 3 dager, men man vet om tilfeller sperm har levd opp til 6 dager. Så i følge regnestykket skulle du være så nogelunde trygg. Men det er du ikke, for kroppen vår er langt fra gjennomsnittlig og eggløsning kan komme når som helst i en syklus. Jeg vil anbefale deg å lese

www.pernille.info her kan du få mange tips om kroppen din.

Skrevet

Hei, jeg har ustabil eggløsning. Men lutealfasen min er på nøyaktig 13 dager. Jeg ble gravid på dag nr. 8 i min syklus. Du må fortelle litt om hvor lang mens du pleier å ha.

Skrevet

Korreksjon av innlegget mitt. Gjennomsnittlig lutealfase er 14 dager. Men alt fra 10 dager til 18 dager er normalt.

Skrevet

Ut å kjøpe angrepille.

Skrevet

Hvis du mot formodning vet nøyaktig når du har eggløsning er det helt trygt å ha sex 48 timer etter eggløsning. Dessverre kan eggløsningstester være falskt positive. Noen får heller aldri utslag på eggløsningstester. Dette med to egg i en fase er en sannhet med modifikasjoner da en eggløsning setter stoppe for neste eggløsning. Så kroppen dropper to egg nesten samtidig om det er snakk om flere eggløsninger i samme syklus. Spiser du derimot hormoner kan alt skje.

Skrevet

Det går fint an å bli gravid rett etter mensen. Jeg ble det denne gangen. Siste mensdag 17, sex den 20.... og vips var det gjort.

Ta en angrepille du, om du være sikker.

Skrevet

Sædceller kan leve inntil 5 døgn inne i deg...

Jeg ble gravid en uke etter mensen. Ikke planlagt, ment helt greit ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...