Hakkamella Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Etter byturen i går har jeg gått med en sånn uggen følelse rundt ekvator (magen). Den har vært tidvis steinhard, masse nedpress, enkelte 'skudd' av spreng nedover skjeden, mensemurringer foran og bak, og den muskelkrampen som var så intens i går kjennes med jevne mellomrom i mer eller mindre hele nedre halvdel av magen. Lillefrøken har gitt livstegn fra seg, både svake og sterkere, men likevel har jeg vært engstelig. Nå vil jeg gjerne opp på føden for en sjekk. Selv om jeg tviler på at noen fødsel skjer nærmeste par døgn, så vil jeg vite at alt er bra og om det er tegn til åpning/modning og sånt. Evt få noe lindring for dette ubehaget. Aner jo ikke hvor min smerteterskel er mht rier og sånt. Har jo ikke så vondt at jeg tror jeg er i fødsel heller... så vanskelig å forklare! Dessuten sjekker jeg for lekkasje, og selv om det ikke er tegn til at vannet har gått slik som ved fødsel, virker det for meg som det er jevnt klamt med lukt av... hmm.. fuktig skittentøy? Det er jo så vanskelig å forklare disse tingene syns jeg!!! Ingen tidligere referanser å vise til.
kreps-76 Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 siden du er bekymret, kan du jo ringe føden for å snakke med ei jordmor.Det er både vondt og slitsomt å være så bekymret. Jeg har termin litt seinere enn deg, 12.2 (min egen termin er ei snau uke før riktignok..),men er 3. gangsfødende. Jeg kjenner godt igjen et du beskriver som kynnere, når magen blir steinhard. Jeg har også mye nedpress og mensmurringer,strekk i lyskene,strekk i nderste del av magen. Føler som deg at "herregud hvordan skal de siste ukene bli".. Sist fødte jeg to uker før termin, og da hadde jeg hatt mye kynnere og ubehag, så det er jo lov å håpe at dise plagene er tegn på modning:-) Ang vannavgang.. Min første fødsel startet med at vannet gikk med et stort plask og magen ble "borte" og helt slunken, det var ingen vil. Husker ikke at det luktet noe som helst. Jeg fortsatte å lekke å¨vei til sykehuset, og det kjente jeg.Det føltes ikke som å tisse.. Opplever nå, og i de forrige svangerskapene også, en vannaktig utflod som kan lukte litt ekkelt.. Så alt i at høres dette normalt ut (såvidt jeg kan bedømme):-) Men er du bekymret så ring føden og snakk med jordmor. Lykke til videre!
Hakkamella Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2009 Har ringt nå. Snakket med jordmor i en halvtime. Hun sa at det er ingenting som tyder på fødsel eller åpning nå hos meg, at mitt hovedproblem er at jeg bekymrer meg. Vi gikk gjennom journalen og historien i svangerskapet og sånt, og fant ut at hvis jeg trenger å snakke mer så skal jeg kontakte legen min, jordmor på helsestasjonen, og evt få henvisning til de leger som jeg har forholdt meg til under svangerskapet. Jeg ville definitivt vite når fødselen var i gang, og først da kan de hjelpe meg på føden. Tror jeg er bare så inn i margen sliten psykisk at jeg vil ha alt overstått.
kreps-76 Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Godt du ringte og fikk svar på det du lurte på, og ble tatt på alvor. Det er tungt i 3. trimester og spesielt på tampen,både fysisk og psykisk.Igjen: Lykke til videre med innspurten av svangerskapet! Ønsker deg gode stunder mellom bekymringene, og at plagene ikke blir altfor slitsomme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå