Gå til innhold

Jeg har fått enda en datter =o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

=o)

Jeg er så glad!

Kanskje de "gamle" brukerne her inne husker at mannen min har ei datter han ikke har sett siden hun var 6 år (hun 24 år nå). Hun har vært søkk borte fra livet hans siden da, og jeg har maset på han mange ganger om å oppsøke henne, og lete. Men til ingen nytte. Han følte ikke at han ville, og han var redd for å bli avvist.

Han trakk seg ut av livet hennes den gangen fordi han følte det var så mye bråk rundt besøksordningen, og per han, så var familien hans imot at hans familie skulle ha noe med henne å gjøre, og helst så at ingen hadde kontakt med jenta. Så han følte selv at det beste den gangen var å trekke seg ut, sånn at jentungen fikk en bedre oppvekst med mindre bråk.

Vel...lang historie kort; lenge før jul, fant han henne plutselig på facebook.

Han tok mot til seg, og sendte en varm,kort hilsen til henne. Med en stor unnskyldning for at han ikke hadde vært der for henne, og at han angret på det. Han ventet nervøst på svar fra henne, og sjekket hver halvtime om det var noe fra henne...

Intet svar. Det gikk mange uker, og han sa han ville gi henne tid, og at det sikkert var et sjokk.

Men etter en mnd, sier han plutselig til meg at kanskje JEG kunne prøve å skrive til henne?

Vel, jeg ville ikke pushe noen her, og tenkte at jeg helst ikke vil være i midten av en gammel familie feide, så jeg visste ikke om det var riktig eller ikke. Men en kveld så satte jeg meg ned, og skrev en lang melding til henne.

Jeg var åpen og ærlig, og jeg sa som så, at hvis hun ikke ville ha noe med faren sin å gjøre, så er døren åpen for å møte lillebroren på 3 år, om hun har lyst til det.

Jeg sa også ting som at jeg kun vet ei side av saken; den mannen min har fortalt. Og det er alt jeg vet. Og jeg innser alt har to sider.

Jeg skrev at jeg vet hvordan det er å vokse opp som skilsmissebarn, siden jeg er det selv (selv om hennes foreldre aldri var gift, så er det jo det samme) Og at alt det der ikke er enkelt...

Det gikk ikke mer enn en halvtime, så får jeg svar! =o)

Hun skriver langt..om at hun ikke mener å være ekkel og vanskelig, men at hun ikke vil møte faren sin. Hun har en mor og stefar som er glad i henne, og en familie som bryr seg om henne. Hun har det rett og slett bra. Mye av det hun sa, skriver jeg ikke her. Men jeg respekterer henne for det hun føler. Men hun ville gjerne se bilder av lillebroren sin, og hun ble glad for å høre at hun har en lillebror. Hun har to andre halvsøsken, skrev hun.

Men siden den første meldingen, har det "ballet på seg". Jeg og hun skriver ofte sammen, og emailene er ofte lange og vi har en varm tone mellom oss. Jeg er blitt glad i henne, uten å ha møtt henne! Vanskelig å forklare, men hun er blitt veldig viktig for meg. Og så er hun så utrolig pen, og ligner enormt på lillegutten min!

Hun skrev til meg at hun aldri har følt seg tilknyttet de andre i familien sin, men nå ser hun hvem hun ligner på, og lillebroren hennes er som snytt ut av nesa på faren sin som liten, akkurat som hun er.

Hun sa hun viste bilde av han til ei venninne, som spurte om hun hadde fått barn uten at hun visste om det..hehe

Vi snakker mye om Cherokee slekta. Hun er veldig interessert, og vil vite mer om dette, for som hun sier, føler hun seg annerledes enn morssiden. Hun vet hun er av Cherokee slekt, og dette betyr mye for henne. Hun sier hun ER Native American. Og det kjennes i blodet.

I dag avsluttet hun emailen til meg med at "this will be a good year!"

Hun fikk meg til å gråte av glede over alt hun skrev i dag. Hun er så fint og godt et menneske...

Så jeg går og har et håp om at hun kommer til å møte oss en dag, selv om hun til å begynne med sa nei.

Jeg føler jeg bygger bro =o)

I dag scannet jeg bilder fra da hun var lita. Et av der hun satt på sin fars skuldre som 2 åring, og lo.

Lurer på hva hun føler?

Hun har virkelig åpnet seg for meg.

Hva tror dere?

Kommer vi til å møtes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en fantastisk historie :-) Så fint at dere har fått en så god tone!

Håper dere treffes og at alt ordner seg!

Vil ønske dere lykke til :-)

Skrevet

Oi, dette høres jo så spennende ut. Så utroligt gøy at dere fant tonen. Syns ikke mannen din det også? Det høres jo ut som du og hun kommer godt overrens og at det er en varme mellom dere som ikke bare kan vokse men som er der naturligt.

Jeg tror, hvis hun får tid på seg, at dere kommer til å treffes i 2009:)

Skrevet

Jeg ble helt rørt av denne historien. Så flott at hun er intressert i lillebroren sin!

Kjekt å lese at dere har fått så god kontakt =)

Jeg vet ikke om dere kommer til å møtes, men hun virker jo intressert i lillebroren sin, kanskje hun etterhvert får et ønske om å treffe han og ha kontakt med han..

Skrevet

Oi hvor spennende, sitter her med tårer i øyekroken. Håper dere får treffes snart, dette var en skikkelig go' historie. Kjempeflott at hun vil ha kontakt med deg.

Samboern min har en omtrent likens historie når det gjelder hans datter, men hun er bare 7 år, har ikke sett henne siden hun var 4 år, men jeg har tro på at dette også ordner seg etterhvert.

Skrevet

Åh så koselig. Vet du, jeg er sikker på at dere kommer til å treffes. Det er nok ikke lett å svelge pappaens valg, men med deg imellom og lillebror der så er jeg sikker på at tiden kommer til å lege disse sårene. Denne jenta er nok kommet inn i familien for å bli. Så koselig, lykke til :)

Skrevet

Takk for lykkeønskninger =o)

Ja, det er bare å håpe det beste...

Vil hun ikke møte faren, tror jeg iallefall hun vil møte lillebroren. Det virker iallefall sånn på meg, så interessert som hun er i å vite alt om han.

Skrevet

Så koselig northern:-)

Og er det her du er:-)

Skrevet

Her er jeg ;o)

Ikke så ofte, men er her nå. Har ikke baby lengre, og kommer ikke til å ha det mer heller.

=o)

Skrevet

det er du ikke alene om..

tror jeg flytter inn hit, begynner å bli så lei dib..virker så mye koseligere her

Skrevet

Veldig liten "trafikk" her inne, men det er en hyggelig tone =o)

Velkommen hit!

Skrevet

Så koselig da =))

Tror nok at det vil bli ornings etter hvert.Når ting roer seg,og nyskjerrigta kommer frem,da vil alt ordne seg.

Kan tenke meg det er både skummelt og morro på samme tid,og få kontakt med slekta si.Jeg ble glad av å lese dette jeg =))))

Lykke til med resten da

Skrevet

Hun sendte meg "verdens lengste" email i dag ;o)

Fordi hun har fått høre så mye om lillebroren, så føler hun at han er akkurat sånn som hun var som lita, og hun vil gjerne fortelle meg om hvordan det føles. Hvordan det er å være super-energisk. (Som han er!)

Hun sier at det kan fort misforstås, og hun følte ofte i oppveksten at skolen som institusjon ikke var lagt opp for sånne som henne, nettopp pga energien hun hadde inni seg.

Jo, det her lover godt =o)

Jeg tror hun føler at denne lille broren min, han MÅ jeg bare møte!

=o)

Skrevet

Åh,så gøy da =)

Blod er tykkere enn vann,så jeg vil tro hun en dag er tøff nok til å møte dere alle.Klart hun vil =)

Å i tillegg ha en liten bror som har mye felles med henne,hvem kan greie å ikke møtes da??

Nei,med tia til hjelp går det nok veldig fint skal du se.

Syns det var veldig gøy å lese at du fant henne jeg.

Skrevet

hmmm.... hvorfor triller tårene på meg???

ei glad historie, som sikkert ender godt....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...