Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 For at de er overvektige? Jeg hører ofte :"jeg har født to barn,derfor er jeg overvektig"...altså...dette er bare tull synes jeg...jeg har selv aldri vært verken feit eller for tynn..og tviler på at jeg kommer til å ese så voldsomt ut i dette svangerskapet heller. Jeg tror,så lenge man er aktiv og spiser sunt og balansert skal det ikke være noe problem å holde vekta også i svangerskapet..og for de som er overvektige eller tror de ble det bare pga av graviditeten...det handler om viljen tror jeg...man vil fråtse når man er gravid og man bryr seg ikke om vekt akkurat de månendene..hvorfor er det slik for så mange? Man trenger ikke å slanke seg når man går gravid...men må man utsette seg for overspising av den grunn?Folk gjør og spiser akkurat det de vil altså..det kan ikke jeg gjøre noe med men...er det noen som tenker slik som jeg beskriver nå..jeg har opplevd mange som gjør det...og lurer på...hva når babyen er født..og man går med altfor mange kilo...det må da være tungt...jeg husker mora mi pleide å skylde på at hun hadde født barn..derfor var hun feit..jeg synes dette er litt drøyt...man er fulle av hormoner og legger lettere på seg under et svangerskap-...greit...men må man ese så voldsomt ut fordet da?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 eeeehhh....Her har vi noen som ikke har peiling!!! Jeg gikk veelldig mye opp i svangerskapet og begynte på høyt stoffskifte og gikk ned til lavt stoffskifte. Jeg gikk fra 52 kilo til 78 kilo når jeg var på det verste. Spiste helt normalt og spiser fremdeles akkurat slik jeg spiste i svangerskapet men er nå tilbake til 55 kilo og baby er 3 mnd. Trenger ikke bare være overspising men rett og slett at kroppens hormoner forandrer seg.... Det er også mange som får lavt stoffskifte etter fødsel og da er det ikke bare bare å ta av disse kiloene igjen. Vet om flere som lever et mer aktivt liv etter fødsel men vekten står stille...
Penger Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 HI, jeg syntes du kan komme tilbake hit og uttale deg om saken når du har fått egne barn. I mellom tiden nyt kroppen din.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har født tre barn, og aldri dett så godt ut som nå=0) Er 1,78 og 64 kilo, får masse skryt og oppmerksomhet.. Men ser godt ut også, men det krever vilje og bevissthet selvfølgelig. For å holde vekten kan jeg kun spise sunt, spiser meg aldri stappmett, holder meg unna brus, potetgull og alt av snop, men dette blir jo en vane tilslutt.. Kos deg med graviditeten, ingen frunn til at du ikke skal se godt ut selv om føder aldri så mange barn, så lenge du spiser moderat, sunt og holder deg unna for mye snop... Hilsen MILF mamma
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 vi er nok forskjellige ja ..jeg var 61kg da jeg ble gravid og er nå 56 kg 4 mnd etter graviditeten idealvekta mi er 55kg da..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Mothers I'd Like to Fuck Kanskje ikke så mye å skryte av. Æsj.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 flott at noen har en kropp som spiller på lag med en selv når man er gravid det skulle jeg ønsket jeg hadde hatt igjennom de to svangerskapene jeg har hatt også. første graviditet førte for meg til hypothyreose (kronisk lavt stoffskifte), bekkenløsning av ganske graverende art og svangerskapsforgiftning. stoffskiftet stoppet opp og jeg la på meg bare ved å tenke på mat, samtidig som jeg ikke kunne flytte bena forran hverandre og hadde en masse vann i kroppen pga preklampsien... resultatet var at jeg satt i sofaen halve svangerskapet og la på meg over 40 kg. stoffskiftet mitt førte videre til depresjon etter svangerskapet, og dette + all den ekstra vekten jeg hadde fått i løpet av de siste mnd ( la på meg flere kg i uken den siste mnd), det at jeg ikke kunne bevege meg stort og hadde en veldig syk unge som bodde på sykehus, gjorde at det ikke hjalp noe etter at ungen var ute heller... deretter sørget jeg for å stoppe hele prosessen og sette den på vent med å bruke p-sprøyter fordi noen sa jeg burde forsøke å unngå være premenstruell.... noe jeg slapp, sammen med alle andre følelser.... vel visa er laaaaang, og jeg har blitt meg selv igjen, nesten i allefall, men det måtte et nytt sv.sk og diagnosen hyper istedenfor hypo for å komme ned.... jeg har trent aktivt, styrke, ridning, vandret på fjelltopper, gått turer osv osv... men ikke noe hjalp før diagnosen skiftet.... så takk og pris for at ikke alle opplever det slik jeg har gjort. og takk og pris at et svangerskap fungerer helt uten forandringer for noen det git meg håp om det kanskje vil bli mer normalt for meg også neste gang....
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Jeg la på meg 28 kg når jeg gikk gravid og jeg spiste SUNDT og GIKK mye .Jeg bodde i blokk i 4 etasje uten heis. På slutten hadde jeg kraftig bekkenløsning og svskapsforgifting og måtte holde sofaen . Vet ikke hvorfor jeg la på meg så mye under svskapet for jeg spiste ikke usundt ,ikke for mye og var aktiv. Jeg fikk også kjeft av legen min ,som mente at jeg måtte slutte å spise boller og kaker osv...Jeg sa klart ifra til legen min at jeg spiser ikke boller ,kaker osv...fordi jeg liker det ikke ,er ikke noe glad i søtsaker.... Etter fødsel gikk jeg lange turer i skogen ,gjerne 2 mil om dagen . Jeg gikk ned 15 kg rett etter fødsel ,men siden så har vekta stått bom stille .Nå i det siste har jeg gått ned 5 kg ,men har fortsatt 10 igjen ,nå nesten 2 år etter fødsel... Spiser sundt og går masse ,så HI hva mener du jeg skal gjøre for å gå ned de siste kg? Det er som regel en grunn til at folk legger på seg masse under svskapet og ikke for de ligger på sofaen og stapper innpå.. Syns du HI skal slutte og dømme folk du ikke kjenner ,for du vet ikke grunnen til at de har lagt på seg...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 Fordi det er enklest å skylde på graviditeten. Det samme gjelder for humør. Noen damer tror de kan være så ekle de bare vil og så seinere skylde på hormoner. Så tror de at de kan stappe i seg alt de vil på grunn av graviditeten. Så gode unnskyldninger er det mange av.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #10 Skrevet 3. januar 2009 Hallo-hormoner fører faktisk til ustabilt humør,speselt når man er gravid. Slikt kan man dessverre ikke styre om man aldri så mye vil...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #11 Skrevet 3. januar 2009 Jeg ble feit som ei tønne under graviditeten! jeg var 75 kilo når jeg egentlig til vanlig er 50 kilo (er 158 cm høy) så du kan jo tenke deg hvordan jeg så ut!!! Men d var vann jeg hadde. å kom ikke her å fortell meg at jeg hadde blitt så feit viss jeg ikke hadde vært gravid! Vannet forsvant i løpet av 6 mnd. Nå er jeg 53 kilo og de siste 3 kiloene sitter på magen. jeg vet ikke med deg HI men magen min vokste en del når jeg gikk gravid og de fleste sitter vel igjen med en liten fettpølse rundt livet en stund...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #12 Skrevet 3. januar 2009 10.40 Hallo-hormoner fører faktisk til ustabilt humør,speselt når man er gravid. Slikt kan man dessverre ikke styre om man aldri så mye vil... Ja, det å ta seg sammen har du kanskje ikke hørt om. De må man bare i slike situasjoner. Jeg hater sånne hormondamer som tror de kan være ekle og så komme å be om unnskyldning etterpå og skylde på hormonerl. Det kan kanskje gå en gang...., men gang etter gang. Nei, ta dere sammen damer!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #13 Skrevet 3. januar 2009 Selvfølgelig skal man ikke oppføre seg ufint. Men den som sier at de bare er å ta seg sammen har aldri vært gravid...Hva med alle som sliter med pms -er de kanskje og bare en unnskyldning?Noen burde tenke seg om før de skyter ut en giftig tunge...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #14 Skrevet 3. januar 2009 Nei, jeg har vært gravid og vet hva PMS er. Men jeg mener faktisk at mye handler om å ta seg sammen. Føler at mange venninner tar ting ut på mann og barn og i ettertid liksom kan skylde på hormonene. Det synes jeg ikke holder. Det går faktisk i de fleste tilfeller an å telle til ti....
"spire nr 2 i magen" Skrevet 3. januar 2009 #15 Skrevet 3. januar 2009 synst egentlig at dette var litt sløvt å si. ja det er klart at man kan passe på hva man eter! jeg har heletiden hatt høy forbrenning, dette hadde jeg ikke da jeg ble gravid, fikk svangerskapsforgiftning og bekkenløsning. fikk altså ikke bevege meg. derfor gikk jeg opp i vekt.!! hadde ingen ting emd maten å gjøre! en vennine av meg spiste bare sunneting. hun gikk også litt mer opp i vekt enn vanlig. hun hadde også bekkenløsning! du har vell ikke hørt at folk også kan få en trang til å ete viss ting.!! Husker ikke helt hva det heter. menfor all del viss du ikke gjør det er du jo heldig. det er jo kjempe bra det.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #16 Skrevet 3. januar 2009 Jeg ble feit under min første graviditet. Skulle jo ha baby, så jeg kom til å legge på meg uansett, derfor spiste jeg mye mer enn jeg trengte. Hadde bekkenløsning og bevegde meg mindre. Etter graviditeten hadde jeg vendt meg til et elendig kosthold og lite aktivitet, og ble bare større. Måtte ny graviditet til for å få stabilisert vekta. Nå veier jeg normalt mye, selv om jeg er over halvveis i svangerskapet. Så jo, det hjelper å spise nok, men ikke for mye, samt å få litt mosjon. Trenger ikke akkurat å løpe maraton.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #17 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har født to barn og det vises ikke på meg i det hele tatt igrunn. HI
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #18 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har aldri dømt folk jeg ikke kjenner...jeg spurte et spm...så enkelt er det---det er en forskjell. Leit at du tok det slik innover deg da mamma`n til william:)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #19 Skrevet 3. januar 2009 Jeg er forsåvidt enig jeg, men det er allikevel ikke så enkelt som HI fremstiller det. Kroppen, hormonene og ikke minst forbrenningen forandrer seg ofte etter et eller flere svangerskap. Har noe med alder å gjøre også, kroppen trenger rett og slett mindre kalorier når den blir eldre. Jeg har alltid vært slank fra naturens side, før jeg fikk barn veide jeg 58 kilo, med mine 174 cm er ikke det mye. Jeg trente et par-tre ganger i uka, men kunne spise absolutt alt jeg ville uten å legge på meg. Jeg var vant til å kunne spise både sjokolade og boller uten å legge på meg et gram. Etter tre svangerskap og fylte 35 år er ting litt anderledes. Jeg kan ikke lenger spise hva jeg vil, og jeg må trene hardt og mye for å holde vekten. Nå veier jeg 64 kilo og er fornøyd med det, men det var en lang omstillingsprosess å finne veien hit. Jeg hadde noen overvektige år før jeg fant riktig mengde mat og mosjon som kreves for å holde vekta stabil. Så du HI må ikke dømme andre når du ikke har vært i deres sko, et svangerskap kan gjøre mye med både forbrenning og stoffskifte, men jeg er enig i at så lenge en ikke utvikler f.eks en stoffskiftesykdom er det for dumt å bruke svangerskap som en unnskyldning for å være overvektig resten av livet. Samtidig som det er rom for de som ikke har lyst til å tilpasse matinntaket sitt etter sin "nye" kropp og velger å være litt overvektig og heller kose seg med den mengde mat de alltid har spist før. Alle trenger ikke være str 36 heller veit, synes litt frodige mammaer kan være flotte jeg, en mamma skal tross alt være myk og god å kose med
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #20 Skrevet 4. januar 2009 Jeg synes ikke folk akkurat svarer på det jeg spør her da...heller legger ut i vide bredder om hormoner og bare snur og vender på alt og at jeg dømmer folk osv...dere misforstår litt..men for all del...jeg synes faktisk det er lov å være bitch når man er gravid;) Jeg synes ikke det er særlig sunt å bruke svangerskap som unnskyldning for å være feit....jeg snakker ikke om i graviditeten mest...jeg tenkte faktisk mest på etterpå...jeg synes det er feil å bare dure på og ikke bry seg mer bare fordi man kanskje er i et fast forhold og har fått unger...men for all del ..dem som vil gjøre det...og selfølgelig...enkelte klarer ikke å slanke seg og går opp mye pga forskjellige grunner...det var heller ikke dem jeg tenkte på.Heller ikke på dem som evt får plager etterpå med stoffskifte osv eller var syke i svangerskapet..jeg mener de som var relativt friske. HI
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #21 Skrevet 4. januar 2009 Hvem mente du da? Nå har du jo unnskyldt alle.... Så da var det ikke mere igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #22 Skrevet 4. januar 2009 Jeg gikk ikke opp mer enn 6 kg i svangerskapet med gutten min og gikk ned 10 kg rett etter.. Men folk er veldig forskjellige.. Noen har ikke så lett for å rase ned i vekt med engang.. Og jeg må si det blir litt dumt å si dette før du i det hele tatt har født (du kan legge på deg mange kilo uansett).. Jeg skylder på graviditeten når det gjelder: - At jeg har godt ned så mange kilo (sist jeg veide så lite da gikk jeg i 7 klasse ) - At jeg har fått slaskete mage og strekkmerker
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #23 Skrevet 4. januar 2009 hehe, jeg er like høy som deg annonym 10.51 og var nesten 90 kg før hastekeisersnitt. 25 av de kiloene var vann pga. alvorlig svangerskapsforgiftning, men kom ikke her å si at det tar 6 mnd å bli kvitt vannet. Det tar dager, kanskje noen uker å bli kvitt det meste. Fett med andre ord, det tar tid;-)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #24 Skrevet 4. januar 2009 Har alltid hatt ustabil vekt, men har holdt den på et akseptabelt nivå de siste årene. I graviditeten fikk jeg svangerskapsforgiftning og bekkenløsning, og på slutten veide jeg nesten 30 kg mer en jeg gjorde i begynnelsen. Da skal det sies at jeg ble forløst to mnd før tiden. Jeg har enda ikke vært på vekten, men regner med at jeg fortsatt har en 8-10 av de kiloene en knapp mnd etterpå. De skal bort, sammen med litt mer da jeg hadde lagt på meg litt før svangerskapet mens jeg backpacket og ikke trente på 5 mnd. Både gutten min og turen jeg var på er verd slitet etterpå, og jeg kommer tilbake i tynnere utgave før dere aner det..... Bare håper gutten innretter sovingen etter timeplanen på svett og blid, for jeg går ikke fra ham i barneparkeringen om han er våken......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå