Gå til innhold

noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de 3 siste dagene har jeg hatt mens smerter i magen og bak i korsryggen på den ene siden... I dag fikk jeg skikkelig vondi i .... ja du vet følte at ungen skulle komme ut lissom. Ekkelt... Har vondt i korsryggen men ingen vonde kynnere, bare vanlige kynnere. Kan dette være starten på fødsel? Eller er det bare normalt å ha andeledes smerter de siste ukene? har termin 29 januar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei ...

for meg hører det ut som om det er noe på gang ja ;) eg hadde kontaktet sykehyset eg da ;) lykke til.

hilsen 3 snart 4 barns mor ;)

Skrevet

Takk for svar.!!!!!! Blir litt redd når du du skrev det..

Har ikke noe vondere nå bare vondt i korsryggen, og mens smerter når jeg tisser:S skal ringe sykehuset hvis det blir værre og vodere...

skal ikke magen bli hard når man får rier eller begynner det først i korsryggen og så får man rier?

Skrevet

Jeg har hatt det slik siden jeg kom hjem fra byen med enorm muskelkrampe i høyre siden. Nå vurderer jeg faktisk å ringe føden for en sjekk på morgenkvisten. Ringte da jeg kom hjem, og fikk beskjed om hvile, 2 paracet og ringe tilbake hvis det ikke ga seg. Smerten ga seg nok til at jeg ikke ringte tilbake i går kveld... Jeg føler bare at jeg virkelig trenger å sove først... og så får jeg dra med meg mannen oppover når han kommer hjem til frokost. Har termin 2 dager etter deg.

Skrevet

hei korleis går det?

joda magen blir hard mens riene pågår.... men med meg har de startet så forskjellig med alle eg har fått.... så det er ikke noen fasit på korleis man får det....

med førstemann begynte det i ryggen min ( korsryggen)

Skrevet

Kan være starten på noe - men det kan jo også være urinveisinfeksjon, ut fra det du beskrive. Greit å få sjekket det i så fall.

Få høre hvordan det går da - spennende dette! :)

Skrevet

Hei! Vil bare si at jeg også har fått mens smerter og smerter i korsryggen nå den siste tiden, helt annerledes enn hva jeg tidligere har hatt. Har ikke hatt det tidligere i svangerskapet, men nå kommer det av og på hele tiden igrunn. Jeg tror det er pga modning jeg da, kan ikke helt forestille meg at den lille skal komme riktig enda...:) Har forøvrig termin 16.januar.

Skrevet

Hei! Med meg har det vært helt normalt å ha annerledes smerter de siste ukene uten at fødselen er nært forestående. Jeg venter nr 5 også i slutten av januar, men er forberedt på å gå med disse vondtene noen uker nå. Forferdelig slitsomt. Jeg må også si at jeg iløpet av disse svangerskapene aldri har ringt føden,-når fødselen virkelig har vært igang har jeg visst det helt sikkert. Da blir det på meg så vondt etterhvert at jeg ikke klarer noenting på en måte og det kommer tettere og tettere(først 10 så ned mot 5 minutter mellom hele tiden). Men vi er jo forskjellige, og hver og en må liksom gjøre det en er komfortabel med selv! Med mitt 3. barn trodde jeg jeg skulle føde hvert øyeblikk fra minst 2 uker før termin til 17 dager over, så jeg prøver nå virkelig på å stålsette meg på å være tålmodig...Tror også at den modningen kan ta sin tid.

Skrevet

Høres absolutt ut som noe kan være på gang hos deg ja:)

Rier kan oppleves så forskellig fra person til person og fødsel til fødsel. Noen føler smerten som "tak" i ryggen og mage samtidig. Hos noen oppleves kun enten fremme eller bak. Noen merker kanskje ikke så mye til riene i det hele tatt...det varierer mye... Det du kan gjøre er jo å kontakte føden, de vil fortelle deg hvordan du skal forholde deg - kanskje de vil ha deg inn for en sparketest. Har du rier vil de slå ut på den:)

Lykke til vertfall!!!

Skrevet

jeg har det også sånn,og kynnere kommer ganske kraftig, men nå venter jeg nr fire og da er det normalt å gå sånn i lang tid. jeg tar tiden men trenger ikke være fødsel på gang ennå. vent å se. det blir ikke bedre om det er rier, bare verre. men lykke til.

jeg har ikke termin før 14 feb. og mannen ute på riggen i 11 dager til så jeg håper for alt det er verdt at ingenting hender her. jeg har født tidligere før men ikke så tidlig. m første begynte riene 4 uker før tiden så håper ikke det starter nå. det er jo bare to uker til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...