Alle gode ting er 3:) Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Har hørt at uvi kan utvikle seg til nyrebekkenbettenelse hvis det ikke blir behandlet og at det gjør sykt enda vondere? Jeg tok urinprøve for 1 uke siden på sykehuset.Er innlagt.Den ble sendt til dyrking pga at de trodde jeg hadde uvi eller soppinfeksjon.Det skulle ta 4-5 dager å få svaret. Jeg hadde ingen plager som jeg merket. De siste 3-4 dagene har jeg hatt en sterk smerte,føles som om jeg har en kniv inni meg innimellom. Varer i noen sekunder. Jeg er overbevist om at det er pga uvi. Har hatt det tidligere også, men da føltes det som om jeg måtte tisse hele tiden og det kom minimalt eller ingenting.Og kom det noe var det den samme intense smerten som jeg har nå. Smerten jeg har nå kommer når som helst,og har ikke vondt når jeg tisser og det er ikke falsk tissetrang. Så jeg tror nok det er uvi jeg har. Siden jeg koblet at smerten sikkert er uvi sa jeg fra til flere leger og jordmødre jeg snakket med på sykehuset, men ingen hører på meg. Ikke har de sjekket den prøven som ble sendt til dyrkning heller,selv om jeg har spurt 3 ganger etter resultatet nå. Ga dem en ny urinprøve i dag og bad de sjekke den, men hørte heller ikke noe fra de da. Har sagt at jeg tror det er uvi og at jeg har vondt, men de bryr seg ikke. Aner ikke hvorfor.Men det har skjedd før også at jeg har gått til legen med uvi og de har ikke kunne sett det på prøver.Noen dager senere har det vært mulig å se det. Kan jo hende det samme skjedd nå, men er jo legen på sykehuset som sa at jeg muligens hadde uvi.
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Hei, jeg var på kontroll hos llegen pga de samme stikkende smertene som kjennes ut som en kniv oppi der...Var sikker på UVI jeg og, selv om det ikke var vondt når jeg tisset + at smertene kunne komme når som helst, som du sier. Jeg hadde ikke noe UVI, legen mente det var baby som presset på nerver nedover (egentlig ikke så rart). MEN - om du ikke tar medisin mot UVI, så kan infeksjonen spre seg til nyrebekkenbetennelse ja... men legene ser jo lett om du har UVI eller ikke;)
Alle gode ting er 3:) Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2009 Ja jeg trodde også først at det var pga nerver og slikt sok kom i klem.Men var sykehuset som først påsto at jeg kunne ha uvi. Derfor jeg synes det er litt rart de ikke hører mer på meg. Men får bare mase litt mer i morra:)
lukky Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 En UVI slår ut på en urinprøve.De tar en stix.Nitrit utslag så er du nesten garantert,men også på blod,protein og lykosytter. Tar du ikke pencelinkuren så vil den gå opp i nyrene og du får nyrebekken betennelse som er verre.Går du med en betennelse i kroppen gravid kan rier sette i gang og du føder før tiden.Noe som ville vert trist. En UVI kan vi klare å drikke oss fra normalt om vi merker den tidlig,men hadde ikke vaget det gravid.Du har noen uker att og babyene har det best i magen en stund til,ofte er tvillinger lettere enn en baby også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå