Gå til innhold

Så var ikke formen så god lenger... Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24+2 og har fram til nå vært ganske sprek og følt meg i god form. Har trent 3-4 ganger i uken og ikke hatt problemer med hverdagen. Men nå er det begynt... Bekkenet slår seg vrang. Det gjør vondt å gå, kle på seg, bytte side i sengen osv. samtidig har jeg kjempevondt under beina. Pga vektøkning kanskje? Andre som har erfart dette? Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I graviditetsboka mi står det at det er veldig vanlig at bekkenet begynner å verke rundt uke 25/26. Så det skal være veldig normalt. Merker det selv jeg også. er i uke 26. Verker når jeg går lengre strekninger og sånn. Ser ut til at jeg må trene ryggen litt bedre fremover =)

Skrevet

Jupp samme her,er i uke 28. Var rimelig dårlig i begynnelsen av svangerskapet men så tok det seg opp og har følt meg sprek som en fele helt til nå rett før jul. Tar jeg ikke signalene om at det blir for mye blir jeg kjempe dårlig,kaster opp å står i,noen ganger kommer kvalmen også "uprovosert"og jeg som trodde jeg var helt ferdig med slikt!

Også bekkenet,korsrygg knær og lår..kjennes ut som om jeg knekker på midten mange dager. Har også holdt ut i en svært aktiv jobb helt til nå..men nå klarer jeg ikke mer...blææ ender bare med at jeg ikke klarer å gå,stå noe som en er avhengig av å kunne vist en i det minste ska klare å gå på toalettet og slikt på egenhånd..

Så er vist bare å innfinne seg i at tempoet må kraftig ned i hverdagen,selv om det er uvant. Er jo bare 3 mnd igjen ;o) Å det blir nok vel verdt det tenker jeg!

Skrevet

Jeg er bare 22 uker på vei nå, og jeg synes det har begynt å slite på kroppen og verke i bekkenet allerede.

Er det unormalt?

Trodde 2. trimester skulle være så "lett".

Jeg er fremdeles ikke kvitt kvalmen fra første trimester, og nå dette... Litt demotivert. Men som du sier Lotteliten, selvsagt blir det verdt det!

Skrevet

Høres kjent ut. Er i uke 26 nå og har i grunn stått på for fullt med jobb, skole, to barn etc. Så fikk jeg omgangssyke i jula og det føles som noen "sparka" meg ned i kjelleren. Nå er det rett og slett tungt!! Skal til lege på torsdag, da blir det vel nedtrapping på jobben regner jeg med.

Tror kanskje det er greit å følge kroppens signaler... Det er bare tre mnd igjen....

Skrevet

Takk for mange tilbakemeldinger... På en måte godt å høre dette er normalt. Det med kvalmen plager meg også.I julen har jeg vært konstant kvalm. Lurer på om det er all den tunge maten og søte kakene... Pyton å gå kvalm,men verdt det blir det jo til slutt:-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...