Gå til innhold

Hvordan taklet deres barn samlivsbruddet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok det lang tid før de ble vant til tanken om at mor og far ikke lenger skulle være kjærester og bo sammen? Og opplevde dere at barnet deres følte en bitterhet mot den som valgte å flytte ut?

Det er 3 mnd siden jeg forlot min daværende samboer, som også er far til min datter på 8 år. Jeg prøver så godt jeg kan og forklare henne det på en fin måte at mamma og pappa ikke lenger er kjærester, men hun ønsker helst ikke å prate om det. For et par dager siden spurte hun om når jeg og hennes far skal gifte oss!!!! Jeg tror nok hun bare trenger litt mer tid til å venne seg til situasjonen, men jeg synes det er vondt å forklare henne at det aldri kommer til å bli noe mer mellom hennes far og meg.

Til tross for at det var jeg som valgte å flytte tror jeg ikke hun er bitter mot meg...tvert imot, hun er veldig opptatt av å fortelle meg at hun er glad i meg osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. hvor lang tid det tar kommer an på barnet, hva slags personlighet og lynne barnet har .

Men vil nok råde deg til å snakke skikkelig med datteren din om dette.

Om alt, samme om hun vil eller ikke, helt tydellig at hun er veldig frustrert når hun kan spørre om dere gifter dere snart.!

Si det til henne, fortell henne sannheten!

Lykke til, jeg vet det ikke er lett.

Skrevet

Husk at hun skal gjennom en stor sorgprosess, og det kan ta tid. Få gjerne faglig hjelp dersom du ser at dette ikke går så greit. Det handler ikke bare om å venne seg til situasjonen, og bitterheten vil nok ikke komme, hun er altfor lojal mot foreldrene til det vil jeg anta. Hun er kanskje også redd for at du skal forlate henne, og athun derfor må fortele deg at hun er glad i deg osv.

Min stesønn var yngre da foreldrene skilte lag, og han har fortrengt mye av tiden rundt at han og mamma flyttet. Han husker litt når han ser på bilder, men husker svært lite til tross for at han var 5-6 år i den perioden. Han tar det greit, og trives med to familier, men det er en kunst å skape trygghet og stabilitet rundt han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...