Gå til innhold

svigers blander seg inn i navnevalget...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har valgt ett kort og fint navn til ungen vaar, synes vi. Saa kommer svigermor (igjen) og sier at vi jo maa velge et navn til til datteren vaar. Unge nr en har jo to navn... Hallo...kan vi faa bestemme selv, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid noen som må bry seg ;)

Svigers gjorde narr av, og fortalte hvor stygt navnet vi hadde valgt var, barnet ville bli mobbet, "det finnes så mange andre fine navn" etc....kjempehyggelig å høre :/

Nå vet jeg forresten at svigermor eeeelsker navnet (-har sagt det selv).

Jeg unnlater å fortelle navnet, før jeg er 100% sikker, og da blir det svaret hver gang noen kritiserer (-at vi er 100% sikre altså).

Skrevet

Mamma starta å blande seg litt inn når nr 1 skulle få navn. Me hadde snakka om eit navn og ho lika det ikkje i det heile tatt........ Sa det ikkje direkte men ho sendte mail til usa om gutten og at han skulle heite Thor ett eller anna mest sannsynlig Olav. Det var ikkje det me snakka om i det heile tatt, Thor ja men ikkje Olav, var bare noko som blei nevnt......

Så eg sa til mannen min at nå finner me på noko heilt anna!! Så me gjorde det og når eg sendte sms til mamma om navnet så ringte ho og lura på kva slags navn det var!!?? Skal han ikke hete Thor Brede???

Nei sa eg BARE Brede!!!

Det gjer ho ikkje noko i dag for å sei det slik, ho har sagt det mange gonger at han ikkje kan heite noko anna enn Brede ;)

Når jenta kom så viste alle kva ho skulle heite, me viste ikkje at det var ei jente men navnet var klart i 2002...... Så der var det lite diskusjon, guttenavn hadde me ikkje når eg var gravid med ho for me blei ikkje enige og mannen min sa det veldig demokratisk at me kunne vente til ungen var født og sjå kva det blei også ta diskusjonen da hehe Enig eg da.

Men det beste er å ikkje bry seg i det heile tatt kva andre seier for ungen vokser med navnet og til slutt så kunne ikkje ungen ha hett noko anna!!!

Gjest snartjuligjen?
Skrevet

Det beste å gjøre er å unngå navnevalget som et samtaletema i sin helhet, og la folk først få høre navnet under dåpen. Så slipper man allskens innblanding... Begynner man først å snakke om navn, så vil jo folk gjerne ytre sin mening.... Best å i grunnen la det være...

Skrevet

La dem nå bare si det som passer dem.. Jeg svarer kort at det er ikke deres unge.

Og forhåpentligvis har jop ungen allerede fått navn lenge før dåpen?!? (som jeg forstår vanligvis blir holdt etter 2mnd eller senere?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...