Gå til innhold

TIDLIG ULTRALYD!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tar dere tidlig ultralyd (altså ultralyd før uke 17-19?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det logisk? For å se "babyen".

For å sjekke at det er liv.

Skrevet

Grunnet MA i forrige svangerskap. Fikk 1ekstra UL i uke 10.

Skrevet

for å sjekke om det var liv etter blødning

Skrevet

Det hørtes sikkert som et veldig dumt spm..men grunnen til at jeg lurer er fordi jeg sliter skikkelig med dårlig samvittighet. Vet jeg er gravis har alle symtomene, ingen blødninger og alt går vel som det skal, vet når jeg hadde sist mens osv...Grunnen til at jeg har veldig lyst til å dra på ultralyd er fordi jeg vil se om alt er bra med foster, ingen mistdannelser, down osv..og det har jeg så sinnsykt dårlig samvittighet over. Føler som jeg er kun ute etter å se om jeg har et friskt barn, tenker sååå mye på det for tiden..hva gjør jeg hvis jeg får vite at noe er gærnt? Tenker at jeg heller vi vite det nå enn etter uke 19 på den ordinære ultralyden..Er det noen som forstår meg??? eller er jeg bare egoist`? Setter pris på veldige ærlige svar her.

Skrevet

Kan du ikke bare bestille ul på en privat klinikk da?

Skrevet

Jeg hadde to ultralydundersøkelser før den ordinære. En i uke 7 pga blødninger, og en i uke 11-12 pga duotest (test som gravide over 38 år tilbys for å avdekke mulige kromosomfeil).

Skrevet

Jeg var på ordinær ul i uke 21 med nr 2. Synes det var en påkjenning i forhold til om noe skulle være galt...dvs ta en beslutning så langt ut i svskapet. Derfor bestilte jeg tidlig ul privat med nr 3. Sjekket nakkefold bl.a.

Skrevet

Tenker som anonym 23.16. Blir jeg gravid igjen, ønsker jeg tidlig ultralyd for å se om alt står bra til med fosteret.

Skrevet

Morsomt at vi er så forskjellige.

Jeg var på UL i uke 12 og ble RASENDE fordi nakkefold ble sjekket.

Var det for noe annet.

Skrevet

Jeg var på tidlig ultralyd med første. Var der hovedsakelig for å være 100% sikker på at det var liv, men ville heller vist det om noe var galt tidlig enn sent. (Ikke fordi jeg hadde tatt abort, men for å ha lang tid til å innstille meg på å få et mulig sykt barn)

Skrevet

Kan de se misdannelser på fosteret så tidlig som i uke 12 på ultralyd?

Det har ikke jeg hørt om. Trodde man måtte ta fostervannsprøve for å avdekke bl.a. downs..

Skrevet

Downs kan man bare se så tidlig, ved ordinær ul er det for sent (mtp downs)

Skrevet

Jeg var i uke 6 med første, pga SA/MA(dødt foster+blødning) i uke 6-7 rett før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...