Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Hvorfor tar dere tidlig ultralyd (altså ultralyd før uke 17-19?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Er ikke det logisk? For å se "babyen". For å sjekke at det er liv.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Grunnet MA i forrige svangerskap. Fikk 1ekstra UL i uke 10.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 for å sjekke om det var liv etter blødning
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Det hørtes sikkert som et veldig dumt spm..men grunnen til at jeg lurer er fordi jeg sliter skikkelig med dårlig samvittighet. Vet jeg er gravis har alle symtomene, ingen blødninger og alt går vel som det skal, vet når jeg hadde sist mens osv...Grunnen til at jeg har veldig lyst til å dra på ultralyd er fordi jeg vil se om alt er bra med foster, ingen mistdannelser, down osv..og det har jeg så sinnsykt dårlig samvittighet over. Føler som jeg er kun ute etter å se om jeg har et friskt barn, tenker sååå mye på det for tiden..hva gjør jeg hvis jeg får vite at noe er gærnt? Tenker at jeg heller vi vite det nå enn etter uke 19 på den ordinære ultralyden..Er det noen som forstår meg??? eller er jeg bare egoist`? Setter pris på veldige ærlige svar her.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Kan du ikke bare bestille ul på en privat klinikk da?
Sylteflesk Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Jeg hadde to ultralydundersøkelser før den ordinære. En i uke 7 pga blødninger, og en i uke 11-12 pga duotest (test som gravide over 38 år tilbys for å avdekke mulige kromosomfeil).
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Jeg var på ordinær ul i uke 21 med nr 2. Synes det var en påkjenning i forhold til om noe skulle være galt...dvs ta en beslutning så langt ut i svskapet. Derfor bestilte jeg tidlig ul privat med nr 3. Sjekket nakkefold bl.a.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Tenker som anonym 23.16. Blir jeg gravid igjen, ønsker jeg tidlig ultralyd for å se om alt står bra til med fosteret.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Morsomt at vi er så forskjellige. Jeg var på UL i uke 12 og ble RASENDE fordi nakkefold ble sjekket. Var det for noe annet.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 Jeg var på tidlig ultralyd med første. Var der hovedsakelig for å være 100% sikker på at det var liv, men ville heller vist det om noe var galt tidlig enn sent. (Ikke fordi jeg hadde tatt abort, men for å ha lang tid til å innstille meg på å få et mulig sykt barn)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 Kan de se misdannelser på fosteret så tidlig som i uke 12 på ultralyd? Det har ikke jeg hørt om. Trodde man måtte ta fostervannsprøve for å avdekke bl.a. downs..
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #14 Skrevet 2. januar 2009 Downs kan man bare se så tidlig, ved ordinær ul er det for sent (mtp downs)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #15 Skrevet 2. januar 2009 Jeg var i uke 6 med første, pga SA/MA(dødt foster+blødning) i uke 6-7 rett før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå