Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg snakket med ei venninne idag ang å få to tette barn og det med jobb og opptjent permisjonstid, hun er i perm uten lønn nå og begynner på våren og jobbe igjen, men hun rekker jun å jobbe 4 mnd før kontrakten hennes går ut, og man må jo ha jobbet i minst 6 av de siste 10 mnd, men hun sier at hun har undersøkt med en annen hun kjenner som var i samme situasjon, og mener da at hvis man sykemelder seg ei uke før kontrakten går utog minst et par mnd framover, så får man full lønn i sykemeldingsperioden og da får hun opptjent i minimum 6 mnd alikevel, stemmer dette?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Kan godt hende det stemmer, og det er i så fall spekulativt og sleipt som faen!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 "En venninne", liksom. Det er deg det er snakk om, HI. Vi er ikke tett i pappen, heller. Lykke til med svangerskapet! :-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Min mor jobber i nav, og hun sier at dette er mulig, men ikke "pent" hvis man utnytter dette. Jeg var sykemledt en periode pga nakken og kontrakten min gikk ut mens jeg var sykemeldt og jeg fikk fortsatt det samme utbetalt i måneden. Går vel på det samme prinsippet tror jeg.
jordbærsjokolade Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Ja, det går. Men det er vel strengt talt legen som må sykemelde denne venninnen din da, hun kan jo ikke gjøre det selv. Jeg hadde kun jobbet i tre mnd før jeg ble sykemeldt pga blødninger i dette svangerskapet og kommer til å få full permisjons utbetaling. Sykepenger regnes som vanlig inntekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå