Gå til innhold

Bil... STOOOOR bil :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg venter tvillinger i juni. Hun har å en sønn på 1 år fra før. Så nå trenger de ny bil. En stooor bil med plass til tvillingvogn i bagasjerommet og tre bakovervendte bilstoler i baksetet...

Noen med gode råd og tips? Forresten så har de ikke så veldig god råd, så om den i tillegg er billig, så er det er fordel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg gått for en eldre VW Caravelle eller en Chrysler Voyager eller noe sånt.

Skrevet

Men er ikke Caravelle vanskelig å få tak i? Og dyre?

Skrevet

Ligger masse caraveller til salgs på finn.no osv..

får jo ålreite biler til rundt 60-70 000, modeller fra midten på 90 tallet..

Skrevet

Om man skal ha ganske ny er de nok dyre, men det kommer jo an på hvor gammel bil hun er interessert i å ha da :-) Toyota Landcruiser er jo superduper, men den er nok enda dyrere..

Chrysler Voyager er nok ikke så dyre...av de litt eldre modellene selvfølgelig, men det gjelder vel alle biler dersom hun vil ha en som ikke er så dyr.

Skrevet

Voyager er vel å kjøpe seg prakk, såvidt jeg har hørt...

Gjest Morn du
Skrevet

Det er det hvis du kjøper feks en med automatgir. De kassene er ikke bra, men en dieselbil, manuell, er egentlig ganske bra. MEN, går det noe i stykker, blir det fort dyrt.

Jeg er nemlig veldig fornøyd med min, selv om den nå står og skal bli fiksa på i morgen, håper jeg. Veldig glad for at jeg har en bilmekaniker til sambo:)

Skrevet

LC er en dyr bil ja, men man får den med 5 seter til rundt 300 000. (2002 mod)

Og den bilen går jo til den dør, så dersom man satser på en som er enda noen få år eldre bør prisen også være annerledes:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ford S-max!! den er helt utrolig svær!!! Vi skal kjøpe den når jeg begynner i fast jobb nå :o)

Skrevet

Vi har caravelle. I love!!

Den er 11år gammel nå, og vi skal ha den i maaange år enda!

Kjøpte den for ca 100tusen for 4-5år siden. Har hatt litt rep. på den, men ikke noe som ikke ville vært naturlig med tanke på at den har bikket 300 tusen km.....

Jeg og søstern var på tur med den. Ferie. Vi hadde 2 babyer i småstoler (graco og maxi cosi med baser) et større barn i større stol og et stort barn på pute. Gjekk bra det.

Vi vekslet litt med å sitte bak sammen med eldste. Hadde god plass!

I tillegg hadde vi med oss to kombivogner, ei tralle og bagasje.

Vi har kombi-bil (større bagasjerom og mindre stoler) men byttet seteraden bak selv. (Tror det kom på 8tusen totalt)

Skrevet

VW Caravelle med skikkelige seter bak og ikkje benk og helst syncro hadde eg gått for. Er kjempe god plass bak i dei og tvilling vogna går inn uten problemer. Trenger ikkje å vera så dyre men det er dyrt å skifte register reima på dei, ca 20 000kr med jobben og delar. Ein må bytte vannpumpa også.....også er det veldig trangt frammi der og ein del jobb for å komma til. Trenger også spesialverktøy for å få gjort det. Har hatt Caravelle, 94mod, ga 70 000kr ferdig regga i 2004 for den me hadde, syncro og ekstra lang. Var ein drøm å kjøre om vinteren, kom seg fram over alt!!! MEN det bråkar litt i dei bilane da, er dårlig isolert og det blir veldig mykje lyd med den store opne bagasjerommet. Men det var utrulig deilig og bare trille inn vogna, såg andre som måtte demontere vogna for å få plass bak i bilen og eg bare trilla min inn hehe. Me hadde med seter og ikkje benk og det var ikkje noko problem å ha tre voksene mennesker bak i der, god plass til beina og gode seter i forhold til benken.

Einaste problemet med den me hadde var at det var ikkje turbo, så ein måtte belage seg på at det gjekk sakte oppover ;) Vane sak

Skrevet

Jeg har hatt en CGV i snart 3 år nå ('99-mod) og jeg kan ikke klage på bilen min. Det eneste som har vært galt med den er slitasjedeler som må skiftes uansett bil.

Har manuelt gir, forresten. Hørt mye om automatgirkassene deres og jeg har ikke noe problemer med å gire litt, så det går fint for meg.

Som kombi er den latterlig plassmessig i baksetet, men om man omregistrerer den og ombygger den til personbil, så har man rikelig me plass. Og ikke koster det noe særlig om bilen er over 7 år heller.

Og nevnte jeg det at jeg kan kjøre inn tre vanlige vogner i bilen uten noe problem? Herlig med plass. Og deilig å slippe å pakke sammen vogna og presse den ned i et lite bagasjerom og dandere posene rundt.

Jeg har hatt ford'er og peugeot'er før med mange flere problemer, enda de har et såkalt bedre rykte enn CGV.

Skrevet

Billig? Stor?

Da må jeg anbefale Opel Omega stasjonsvogn. Vi har det som ekstrabil da vi har hunder, og det er ufattelig mye plass iden!!!

Dritgod og kjøre, ligger godt på veien, og man får de billig om man kjøper en litt eldre en:-) Vi har 97 modell, og den ser nesten ny ut.

Kjempefornøyd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...