Gå til innhold

Behov for søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente som er to år når nestemann kommer. Vi bruker ikke bil, men går dit vi skal. Handlesenteret ligger 30 min unna (sjelden vi er der med ungen - grøss). parken ligger 20 minutter unna, barnehagen 10, og butikken 5. Vi har en bagvogn etter førstemann, og vi har en trille. Nå sitter vi og tenker på om vi egentlig trenger en dobbelvogn til turene våre? Eller om vi kan satse på at eldstejenta går selv. Vi har ikke lyst å ha den største vognparken, om det ikke er nødvendig. Men det kan kanskje være litt stress å holde styr på en 2åring og en liten i vogn?

Noen med erfaring?

Hva anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv bare ei på ett år nå, men ser jo de i nabolaget fester en liten plate med hjul på vogner som to-tre åringer står på hvis de blir slitne i beina... Hva med en sånn en??

Skrevet

Ja jeg har lurt på å kjøpe slikt brett i stedefor en helt ny vogn. Husker også før i tiden da var det seter som kunne festes oppå bagvogna som storesøsken satt på. Men jeg finner dem ingen steder, men et slikt et hadde vert perfekt.

Skrevet

Jo da, man faar disse setene fremdeles, paa reflex hadde de dem iallefall, men de kan kun brukes paa bagen da.

Skrevet

Du får nok kjøpt sete til å sette oppå vognen brukt. Men de anbefaler det ikke pga det ødelegger vognene og pga sikkerheten. Emmaljunga har slike seter, på Baby Kos i Bergen.

Men ja, jeg hadde kjøpt søskenvogn. har 21 mnd mellom, og brukte den MYE i starten, og nå når minsten er 1 år. Grei å ha synes vi:)

Skrevet

Ok, tenkte det hadde noe med sikkerheten å gjøre siden det var så vanskelig å få tak i dem.

Heller litt mot søskenvogn nå. Lurer litt på P&T for det ser ut til at den kan brukes som enkelvogn når eldsta ikke er med eller er større og går mer.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart meg uten søskenvogn. Går masse turer og er mye på farten. Har en tulle på 1 år og en på 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...