JPG2011 Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jenta mi drikker Prosobee. Hun er 11 mnd og begynner i barnehage om en mnd. Kan hun begynne å drikke sånn Soyamelk de har i butikken snart? Så hun venner seg til det og kan få det i barnehagen?
~sjiraff~ Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Jeg er blitt fortalt at rismelk eller havremelk er bedre fordi soya kan fremkalle allergi. Visste forøvrig ikke at det er noen nedre aldersgrense på den melken? Vi lurer på om minsten her kan reagere på melk (10 mnd) og han får havremelk.
OsloMor Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Mine har drukket Nutramigen, og det har jeg fortsatt med i bhg. De melkeerstatningene som Nutramigen, Prosobee og Neocat er veldig mye mer beriket enn soyamell og havremelk, så jeg ville fortsatt i det lengste med.(Det ble iallefall vi anbefalt av vår ernæringsfysiolog) Min yngste på 2.5 drikker Nutramigen fortsatt, enda hun tåler det meste med kumelkprotein i nå:-)
OsloMor Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Hvis hun tåler Prosobee, så tåler hun vel soya. Prosobee er jo full av soyaproteiner.
Himmel og hav Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Kan du ikke bare sende med Prosobee i barnehagen, så kan de blande det der? Ellers så kan du jo bare høre med legen dere bruker om hun kan gå over til annen melk. Det eneste jeg vet er at ris- og havremelk ikke inneholder nok fett, vitaminer og næring til at det duger for små barn.
OsloMor Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Ikke inneholder det nok kalsium heller, og det er iallefall superviktig for barn i vekst.
Trulte76 Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 jeg brukte soyasemp fra hun var baby til hun vokste fra seg allergien da hun var 2,5 år. Hun fikk kalktabl i tilegg siden hun ikke kunne drikke eller spise melkeprodukt.
~sjiraff~ Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Men fler av disse melkene er jo tilsatt kalsium? Jeg fikk tips om Patly H+ her inne for den skulle være tilsatt kalsium og de vitaminene og mineralene som er i melk?! Mulig jeg misforstod noe, vi er uansett kun på utprøvningsstadiget og håpe og krysser fingrene for at det ikke er melk lillegutt reagerer på.
Trulte76 Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 hm..nå er det en del år siden, men husker jeg bare fikk råd om å gi kalsiumtilegg til jenta..
JPG2011 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. januar 2009 Vi lager jo bare varm melk til jenta vår, kan jeg kanskje ta med litt ferdigblandet til barnehagen så de kan gi henne kald da? Det er vel kanskje ikke noe godt? Kalsium fikk jeg ikke beskjed om å gi i tillegg, hva gir dere til så små?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå