Gå til innhold

Kosttilskudd og tran-hva tar dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar kosttilskudd for gravide med 400ug folsyre daglig. Har tatt tran litt til og fra men kan man ta begge deler tro ifht at det blir for mye A og D vit?!.. Er veldig kvalm og får i meg minimalt med mat (er for tiden sm for dette) så tenker det er greit å få i seg iallefall alle vitaminene man skal ha via kosttilskuddet.... Hva gjør dere? Fått anbefalinger fra jordmor/lege? Er i uke 8 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar tran og folat hver dag.

Jeg har lest/hørt at gravide som har et normalt kosthold ikke trenger kosttilskudd (utover tran og folat), men hvis du ikke får i deg mat er det kanskje lurt å få i seg ekstra vitaminer? Dette vet jeg ikke altså... :)

Skrevet

hei.. jeg tar folat, tran og 1 c-vit min hver dag og av og til noe som heite nattlysolje..

Skrevet

Jeg har nettopp vært på rema å kjøpt med möller's total, siden jeg ble forsein til apoteket i dag. Vet dere om det er nok? Er bare 200mg med folat i den eska så jeg når jeg kom hjem, så lurer på om jeg skal kjøpe folat på apoteket i tillegg, er det nødvendig?

Har tatt folat siden i oktober, er nå gravid i uke 9. Og har spist kostpluss tabletter hver dag, i tillegg til folaten, siden jeg testet positivt (2+6) Er det for lite vitaminer?

Hadde en MA i sommer, så er litt overhysterisk:p

Skrevet

Ville nok tatt 400ug folat daglig de tre første månedene som anbefalt, men det er kanskje folat i kostpluss-tablettene også slik at det blir 400ug tilsammen?

Skrevet

Jeg tar gravidtilskudd og Møllerens kapsler.

Skrevet

Hei!

Hvis du tar kosttilskudd for gravide bør du ta tran ved siden av. Det fikk jeg anbefalt av farmasøyt på apoteket da jeg kjøpte det selv (er i uke 9) :)

Jeg tar høykonsentrert tran, kjøpt på helsekosten. Heter Pikasol og er veldig bra :) Men Møllers holder sikkert lenge det og.

Skrevet

tar tran og folat..jeg har hørt man helst ikke skal ta nattlysolje når man er gravid....

Skrevet

Hei.

Jeg tar folsyre og berucca brustabletter (masse forskjellige vitaminer som b,c,d,magnesium, kalsium, jer osv osv..)

Tar dette til vanlig uten å være gravid så jeg har bare fortsatt nå som ejg er gravid. Er 9 uker.

Skrevet

Tok folat fra apoteket, 400mg i tillegg til kostplussen der det er 200mg med folat, helt fram til i går. Men da var jeg tom. Siden jeg ikke rakk apoteket igår, kjøpte jeg möller's total, der det er bare 200mg med folat. Er det nok?

Er i uke 9 nå, og har spist 600mg med folat hver dag siden jeg testet positivt 2+6. Og har spist folat 400mg siden oktober.

Skrevet

Jeg tar folsyre og nycoplus Multi, dagens kosttilskudd.

Har dessuten begynt å sutte på maltblokker som skal være rik på B vitaminer. nam nam:)

Skrevet

Jeg tar kun folat, men har tenkt å begynne med trankapsler i tillegg. Ellers prøver jeg å etterstrebe fem om dagen og variert kost for å få i meg rikelig med næringsstoffer.

Skrevet

hei, jeg tar også kosttilskud for Gravide og omega 3. det er veldig lurt så er man i hvert fall sikker på at kroppen har det den treng..

Skrevet

Jeg tar folat, møllers dobbel og floradix jerntilskudd (kronisk jernmangelanemi de siste 10 åra).

Skrevet

finnes der kosttilskudd for gravide uten folat? Har nettopp kjøpt ny folatboks og hadde ikkje plan om å ta dobbel dose;)

Skrevet

Tar gravitaminer og omega 3.... Nå er omega 3 boksen tom så jeg får gå å kjøpe en ny....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...