Gå til innhold

Mye liv i magene?


Mars Mamma (igjen)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå 32 uker på vei, og har merket veldig mye aktivitet den siste uken... fra å kun kjenne aktivitet morgen og kveld, er d nå full akrobatikk hele dagen.

Hvordan har dere andre det?

 

Termin 28.02.09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 34uker og har vært veldig mye liv i det siste, såpass at andre har sett magen hoppe når de har sittet ved siden av meg også. Endret seg i går, da jeg tror magen sank, iallefall at ungen beveget seg nedover. Nå er det mer konsentrert til kvelden syns jeg. Bevegelsene er lengre nede og kjennes derfor litt annerledes ut. Ikke direkte behagelig når det sparkes i underlivet... Lettere å puste nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke så mye faktisk. Er bare litt svake rolige bevegelser, litt sånn i slowmotion på en måte.

 

Reagerer heller ikke så mye på dytt fra utsiden. Men har hun vel egentlig aldri gjort heller. Men skvetter til med en gang av uventet høye lyder.

 

Kan jo legge til at hun ligger langt nedi bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 33+2 idag og har kjent masse liv de siste ukene! Er mest på kveldene men kjenner han rører på seg gjennom hele dagen! Han er veldig flink å sparke meg på blæra og på vonde punkter, er en sterk kar dette her ;)

Virker som han tar skikkelig salto inni der av og til, har enda ikke funnet ut hvordan han ligger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt som deg jeg, det varmye bevegelse i magen tom ca uke 31 så ble det litt andre bevegelser, sånn glibevegelse liksom JM sa det skyldtes den dårlige plassen inne i livmora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, oj, oj...... 32 + 4 og her er det så mye liv at jeg har problemer med å kose meg forran tv'en om kvelden og også sove.

Hun skal prøve ut alle stillinger virker det som og ligger helst på tvers over magen når jeg sover på rygg samtidig som hun sparker oppover :) Måtte en kveld ta for meg vask av badet ettersom hun sparket slik at jeg ikke fikk slappe av i ro.

Neeeeesten litt plagsomt til tider, spes når jeg må opp kl 06 om morgenen...ikke misforstå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er i uke 33+1 i dag ,og lille gutten er helt spinnvill dag og natt.,-:)

Det har han vært lenge nå,og han presser vedlig på blæra ,så jeg føler

jeg bor på do for tiden;-)..Maven min og har synket litt disse dagene..

Blir godt å få han ut ja...hehe....Lykke til alle dere som skal føde snart;-))...

 

 

 

astrid 46,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også blitt betraktelig mer liv og røre :) Magen hopper og danser fra jeg står opp til jeg legger meg nesten.. Men er bare søtt da, selv om jeg har mens-murringer og vonde kynnere gjennom hele dagene nesten, for tiden. Noe som gjør at begevelgse fra hun i magen litt vondere.. :P

Jeg er 32 + 3, termin 28.februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er tulla i magen min også. magen virkelig hopper fra den ene til den andre siden..hehe har tidligere kjent lite liv fram til for ca 2uker siden.så må si jeg først stussa litt, men nå er jeg bare lykkelig. men har masse kynnere hele dagen og maserier er kommet en liten svipptur på kveldene så hvordan hun klarer å styre så mye inni der forstår jeg ikke mye av gitt=) men kjenner jeg begynner å bli litt sår i magen nå ja.jeg har termin 14 feb. det er 41 dager igjen og i morgen er jeg høygravid(selv om jeg føler meg ganske så høygravid allererede...=) )

lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at det er mye liv i andre mager, det er jo et sunt og godt tegn.

Har nå begynt å kjenne spark på min høyre side. Akkurat som hun sparker bakover mot ryggen min. Er det flere som også kjenner spark nesten bak mot ryggen? Er litt rart hvordan disse små får tilgang til alle krinkelkroker hehe...

Jeg merker også mye hikking om dagen...det er litt morsomt...

Er visst trivsels tegn sier de...

 

Flere andre som også kjenner hikking?

Kjenner det mest på venstre siden, langt ned mot trusekanten...

Vet ikke hvorfor det bare kjennes der nede.. Hmmm...

 

55 dager igjen til termin 28.02.09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er jo sååå spennende...

Hikkingen kjenner jeg å langt nede, inni skjeden/analen liksom. (skjønte)

Jenta mi å sparker inn mot ryggen på høyre side..

Hendene famler hun med nede på venstre side, det er små litt harde kilebevegelser..

 

 

Jeg har termin 21 februar, men tror det blir mars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye liv!:) Magen hopper alle veier og noen ganger gjør det vondt. Kjenner også at hun sparker mot høyre side, bakover, lurer ofte på hvordan hun kommer seg så langt bak..:P Å når jeg ligger på høyre side kjenner jeg at beina,eller armene beveger seg opp og ned langs siden, akkurat som hun stryker opp å ned.. Det er bare helt fantastisk å kjenne slikt liv i magen!:) Og pappan kan ligge lenge å kjenne, prate å flire til magen, han elsker å kjenne liv. Og er meget stolt over at han var den første som kjente noe.

Jeg hadde gått lenge å ikke kjent noe som helst, ble jo nesten bekymret. Men så kom han hjem fra havet, la hånda på magen og da sparket det med engang!:) Det var gøy det!:)

 

Har også mye hikking. Kjenner det mest midt på magen ved navelen. Det kommer vel av at hun ligger med ryggen der eller i nærheten.

 

Ei jeg kjenner fortalte meg at hennes JM hadde sagt at hikking var et tegn på at babyen var usikker. Noe som får det første var dumt sagt med tanke på at en er gravid og usikker, og da trenger en jo ikke å gå med tanken på at barnet ditt ikke har det bra i magen.

De svelger jo en masse fostervann, så ser på d som naturlig at de hikker. Og om det er et tegn på trivsel så trives jenta mi veldig godt!:)

 

26 dager igjen idag!;) GLEDER MEG!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 33+4 og her er det veldig mye aktivitet. Har kjent liv mange uker og i perioder var hun mest aktiv på kvelden og sov mesteparten av natten og dagen...

Men nå, de siste par ukene har hun tatt av helt! :-D

Har lagt seg med hodet ned og ligger med rompa opp mot ribbeina mine og det er ikke spesielt godt..

 

Og når hun snur seg fra side til side så glir på en måte rompa hennes sakte slik att man tydelig man kan se det utenpå magen...hihi...sprøtt.. :-)

Og ligger hun riktig til så tupper hun til alt hun kan på kanten av ribbeina mine sånn att jeg nesten syns att jeg "hører" det på en måte.. Og er det ikke ribbeina hun er ute etter så får blæra gjennomgå.. :-D

 

Noen ganger ligger hun sånn att jeg får dyttet/flyttet på henne, men det liker hun ikke så godt...

Det resulterer i litt kynnere før hun igjen slapper av litt og blir rolig selv...

 

Jeg syns det er helt fantastisk... :-D

Det er flott å kjenne så masse liv hele tiden...har hun en litt lengre periode hvor jeg ikke kjenner henne så savner jeg det og prøver å få henne til å gi liv fra seg.. :-)

I tillegg hikker hun også en del....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...