Gå til innhold

når skal dere til første kontroll da?


Øyboeren med to små <3

Anbefalte innlegg

jeg skal allerede den 13 januar, hos jordmora som fulgte meg opp sist.. :) skal såpass tidlig etter anbefaling fra hs, siden jeg er litt usikker på når siste mens var, og ikke har hatt så veldig regelmessig mens det siste året.. :) også kan det være greit å få avklart en del ting, etter komplikasjoner og sånn sist.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg har ennå ikke bestillt time hos legen, men jeg liker ikke legen min helt. Men kan jeg bare ta kontakt med jordmora på helsestajon i kommunen å avtale med hu..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal egentlig til min første kontroll hos legen 16. januar, men hadde fra før en avtale med min gyn 12. jan for ny vurdering hvis jeg ikke hadde blitt gravid innen den tid ang ny pergokur..

Men heldigvis så ble jeg jo det, men tenker å beholde den timen og håper på en innvendig UL =)

Er den uken i min 8 uke..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bolle i ovnen: jada, er bare å kontakte helsestasjonen, så får du avtalt time :) gikk bare til jordmor sist jeg var gravid, og kommer nok til å gjøre det nå også :) veldig kjekt, også praktiserer de "kontroll 1 gang i mnd" fremdeles, utenom ul, noe som gjør at i hvertfall jeg føler meg tryggere.. :)

 

Endelig!! snart mamma til 2: håper også på å få tidlig ul, både for å få sjekket opp med termin og for å se om det er liv :) så håper jeg har gode nok argumenter til å få det..! ;) men tror ikke det blir noe problem, de bruker å være greie med ul her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er først jeg da!:) hehe

Skal allerede den 7januar jeg!:)

Håper jeg får u.l men tviler på det for jeg har vel ikke så veldig god grunn for å få det...

Er forresten uregelmessig mens en grunn for å få tidlig u.l?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bestilt enda jeg heller, men ringer i morra og da kommer jeg nok inn i løpet dagen (aleris).

Håper jeg kan få en tidlig ul jeg også, da jeg mistet i fjor sommer og gikk noen mnd på piller, som jeg slutta med, men ikke fått mens etter. Så litt usikkert med termin.. Vi får se, legen vet vel best (som regel iallefall)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal også i morgen 05.01, og jeg er bare 5 uker!!! Bestillte time med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, trodde det var helt vanlig. Så egentlig litt usikker på hva jeg skal gjøre der i morgen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bestille time i morgen... Håper på å få komme inn snart... Jeg vil begynne tidlig me kontroller... Jeg har astma, allergi så jeg må avtale hvordan jeg skal bruke medisinene nå og så hadde jeg svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap og det ble da gjort en del feil fra legene sin side så derfor skal jeg ha tidlig time så jeg kan bli fulgt litt bedre denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite tips ang. allergi - min søster er veldig plaget i pollensesongen, men hun gikk til akupunktur i pollensesongen da hun var gravid, hadde da ikke behov for allergimedisiner;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei alle sammen:) jeg har min første svangerskapskontroll på mandag den 12.januar:) det blir spennende, jeg er i uke 6. jeg hadde veldig vansker me og bli gravid, så jeg håper på tidlig ultralyd, men uansett er je fornøyd bare det her går bra:) lykke til alle sammen.. spennende tid i møte:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

Jeg skal ikke til legen før i begynnelsen av februar jeg. Da er jeg i uke 11. Pappaen til knøttet i maven min jobber på båt, så da får han vært med også. Håper på å få hørt hjerteslag da.

Gleder meg allerede! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på innvendig ul 9. januar. Håper så inderlig at jeg får se et lite hjerte som slår da!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jenter....

 

Vi trenger ikke rushe til kontroll med en gang, hvis alt virker normalt!

 

Det er egentlig ikke vanlig med kontroll på helsestasjonen før uke 16, kanskje litt før hos legen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det vanlig mellom uke 8-12 med første kontroll.. :) alt virker jo normalt og sånn i dette svangerskapet, og det gjorde det jo forsåvidt sist også, men siden jenta mi hadde en defekt, og at nesten halvparten av barna i den generasjonen i familien er fortidligfødte eller har misdannelser, så vil ha kontroll tidlig for å få på plass hvordan oppfølging jeg skal ha denne gangen, og for å få prøvd å satt en mer nøyaktig termin :)

 

syns godt førstegangsmødre kan få første kontroll i uke 8, da de har mye de lurer på, mens flergangs kan vente til uke 12 om det ikke er noe spesielt.. :) uke 16 blir litt drøyt for meg, er jo så leeenge til, og da er det jo nesten tid for ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede søkt om fødeplass, og skal på første kontroll 14 jan. Da er jeg rundt 7 et eller annet tror jeg.

Men det er jo bare å ta blodprøver og fylle ut papirer etc, så den er jo ikke noe spennede i og for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...