Mido Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg skal begynne å jobbe litt om to uker, (40%), og så begynner jeg med 80% stilling fra mars. Jenta mi fyller 1 år i Mars, og jeg ammer enda. Ca 5 ganger i døgnet. Jeg er statsansatt, og jobber turnus. Stemmer det at jeg har krav på to timer ammefri hver vakt? Kan man få det tilpasset slik at man jobber to timer kortere tro? Eller må man dra midt i vakten? Jeg bruker da en time til å kjøre bil, om jeg skal kjøre frem og tilbake. Det er jo litt kjedelig å måtte belaste kollegaene mine med at jeg må dra tidligere da, samtidig som jeg synes det er flott å kunne amme så lenge jenta mi vil ha. Klart det hadde hjulpet meg å fortsette å amme dersom jeg kunne dra hjem fra jobb kl ni på kvelden, istede for klokka 23... Noen erfaringer fra samarbeid med arbeidsgiver ol??
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Du har INNTIL 2 timer ammefri.. Det kommer helt ann på arbeidsplassen åssen det passer at du tar dette.. Jeg dro hjem tidligere fra hver vakt, og bare tilpasset amming etter det.. Kutta ned på amming når jeg begynte å jobbe, så amma bare et par ganger om dagen..
Mido Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2009 dro du to timer tidligere hjem fast, eller så du det litt ann?? takk for svar. Det passer jo egentlig ikke veldig bra for min jobb da jeg jobber som miljøterapeut...men vi må vel få lov tik å firtsette å amme vi også synes jeg;-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Der jeg jobbet var det forskjellige vakter.. Noenganger sluttet vi 22.30 andre ganger 21.30.. Derfor inngikk vi en avtale om at jeg sluttet fast kl 20.30 på kvelden, og fast 13.30 på dagen..
AO3 Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Jeg er også ansatt i staten, men jobber ikke turnus. Sjefen min hadde ammeperm lenge, så jeg vet i alle fall hvordan hun gjorde det - hun kom en times tid senere på morgenen, og dro litt tidligere om ettermiddagen (hvis det var mulig). Hun bor en halv time unna arbeidsplassen, så det hadde vært ganske meningsløst å kjøre en time midt på dagen... Hvis jeg (forhåpentligvis!) fremdeles ammer når jeg begynner å jobbe igjen, vil jeg antagelig gjøre det på samme måte som henne. Jeg bor imidlertid mye nærmere arbeidsplassen, så jeg har også mulighet til å dra hjem midt på dagen, avhengig av hvordan arbeidsdagen ser ut. Jeg legger opp dagen selv, stort sett - med ett unntak hvor jeg blir SVÆRT bundet opp tidsmessig, og da må jeg få lagt opp arbeidslistene etter ammingen. De regner jeg med blir uproblematisk - men så har jeg også som sagt en sjef som har hatt ammepermisjon i over ett år... Det blir også noen dager med reising, og da er det fysisk umulig for meg å dra tidligere, så det vil komme an på arbeidsoppgavene den dagen. Hvordan det vil fungere når du går i turnus vet jeg ikke, det kommer jo også an på hva slags jobb du har, og hvor mange andre som er på vakt samtidig. Er det overhode mulig for deg å dra hjem en eller to timer tidligere på kvelden? Arbeidsgiver har i utgangspunktet plikt til å tilrettelegge også når det gjelder på dette punktet, går jeg ut fra, men jeg ser ikke for meg at det er mulig å leie inn en ekstra person for perioden 22-23 om kvelden? Uansett bør du ta en prat med arbeidsgiver og finne ut hva som er mulig.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Sover ikke ungen din kl 21 om kvelden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå